A Hyundai technikai igazgatója, Francois-Xavier Demaison elmondta, hogy a csapat maradásához a 2027-től tervezett szabályok felülvizsgálata kellene.
A Hyundai távozásáról már tavaly nyár óta keringenek pletykák, legutóbb egy belga szaklap már egyenesen arról írt, hogy a dél-koreai gyártó felsővezetése meghozta a döntést arról, hogy jövőre már nem indul a gyári csapat a WRC-ben.
A csapat vagy a gyártó részéről eddig senki sem nyilatkozott a témában, most viszont a Hyundai Motorsport technikai igazgatója, Francois-Xavier Demaison interjút adott a DirtFishnek – amelyben gyakorlatilag a WRC elhagyásával fenyegetőzött abban az esetben, ha az FIA nem vizsgálja felül a 2027-től bevezetni tervezett szabályrendszert.
„Szeretnénk egy autót építeni a jövőnek, de nem vagyunk teljesen elégedettek a 2027-es szabályokkal – jelentette ki Demaison. – A jelenleg javasolt szabályokkal nehéz bármilyen döntést hoznunk. A teljesen belső égésű motoros autó nem igazán olyan, mint amilyet a Hyundai a ralin keresztül népszerűsíteni szeretne.”
Az FIA még tavaly decemberben jelentette be az FIA, hogy 2027-től olcsóbb, műszakilag inkább a Rally2-es autók alapjaira épülő csúcskategóriás autókkal lehet majd versenyezni a WRC-ben. Ezek az autók maximum 345 ezer euróba kerülhetnek, ugyanakkor az élmény a mostani Rally1-es autókhoz hasonló lesz. A szabályokat a tervek szerint augusztus végén öntik végleges formába.
„A meghajtás a fő kérdés – mondta Demaison. – A többivel teljesen rendben vagyunk, több lehetőséget és rugalmasságot ad, hogy nem kell egy utcai autó karosszériájából kiindulni. Szerintem meg kellene próbálnunk nagyobb változatosságot elérni, hogy ne ugyanazokat az autókat kapjuk, amelyeket csak a teljesítmény miatt optimalizáltak. Szóval igen, örülnénk, ha egy kicsit más típusú autók indulnának a WRC-ben, ugyanakkor mindenki képes legyen harcolni a győzelmekért.”
Demaison azt is kiemelte, hogy 2027 túl korán van – de nem csak az ő csapatának, hanem mindenkinek. Az ötéves homologizációs ciklusba belekezdeni megfelelő tesztelés és validálás nélkül szerinte egyenesen őrültség.

„Többféle technológiát akarunk a meghajtásban, többnek kell lennie, mint egy egyszerű belső égésű autónak – ismételte meg Demaison. – Nehéz megkérni a koreai főnököket, hogy sok pénzt fektessenek be egy olyan bajnokságba, amelyben semmit sem tudnak népszerűsíteni. Az utcai autó és a technológia népszerűsítése nagyon fontos dolog a Hyundai számára. Nem hozunk semmilyen döntést, amíg nem tudjuk, hogy merre tart a WRC. Szóval ha az FIA úgy gondolja, hogy fontos, hogy a Hyundai a fedélzeten legyen, valamit változtatnia kell.”
Peter Thul, a WRC Promóter sportigazgatója ezzel együtt optimista azzal kapcsolatban, hogy a Hyundai marad a szervizparkban.
„Csak annyit mondhatok, nem beszélve a részletekről, hogy mindenki tárgyal egymással, és minden ötlet ott van az asztalon – mondta Thul. – A megbeszélések jól alakulnak, így bizakodó vagyok. A Hyundai nevében nem beszélhetek a következő évek terveiről, de ismétlem, magabiztos vagyok.”