back to top
2025. május 13. 15:31
Többi

    KezdőlapERCA 2027-es WRC-kel lehetőség nyílik nemzeti és kontinentális bajnokságban is indulni

    A 2027-es WRC-kel lehetőség nyílik nemzeti és kontinentális bajnokságban is indulni

    -

    Az FIA 2027-től új autókat vezet be a WRC csúcskategóriájában, ezekkel az autókkal pedig lehetőség lesz kontinentális és nemzeti bajnokságban is indulni.

    Az 1997-től megjelent WRC-autók két literes motorral hajtott járműveivel is lehetőség volt a WRC-n kívül is versenyezni, hazánkban a WRC-korszak 1998-tól 2008-ig tartott, majd 2009-ben már csak a Nyílt Országos Bajnokságban lehetett velük versenyezni, mielőtt 2013-ban ismét lehetővé vált velük a versenyzés az ORB-ben egy év erejéig.

    A 2017-től bevezetett WRC-autókkal és a Rally1-es autókkal azonban csupán a WRC-ben, gyári csapat színeiben lehetett versenyezni.

    Az FIA 2027-től új autókat vezet be a WRC-ben, melyek maximális ára 345 000 euró lesz, technológia terén pedig a Rally2-es autókhoz lesznek közelebb.

    Júniusban fogadhatják el a 2027-es WRC-szabályok módosítását

    Ezekkel az autókkal pedig ismét lehetőség nyílik a WRC-n kívüli bajnokságokban is indulni.

    “Az új autókra vonatkozó szabályozás a WRC mellett az Európa-bajnokságra és nemzeti bajnokságokra is vonatkozni fog – mondta Xavier Mestelan Pinon, az FIA technikai igazgatója a DirtFishnek. – Ez nagyon fontos dolog, mert az autóversenyzők üzleti modelljének erősnek kell lenni, ahogy ma a Rally2-es autók kapcsán is erős. A 2027-es WRC-k olyan autók lesznek, melyek a WRC számára készülnek, de a nemzeti bajnokságban is lehet majd velük indulni. Ha szeretnénk, hogy legalább 20 autó induljon a WRC-futamok csúcskategóriájában, akkor lehetőséget kell adni, hogy ezekre a versenyekre a nemzeti bajnokságokból is érkezzenek versenyzők.”

    A WRC Promótere azonban úgy gondolja, a WRC-autóknak el kell különülniük a más bajnokságokban induló WRC-autóktól 2027 után is.

    “Úgy gondoljuk, hogy még a 2027-es szabályok mellett is különbséget kell tenni, hogy különbség legyen azon autók között, melyek a WRC-ben és más bajnokságokban indulnak – mondta Simon Larkin, a WRC Promóter versenyekért felelős igazgatója. – Lehetnek olyan pontok, melyekben eltérnek a járművek egymástól.”

    Larkin szerint nem kell attól aggódni, hogy a WRC-futamok és más versenyek közti különbség eltűnik, mert nemzeti bajnokságban is lehetőséget kapnak a versenyzők az indulásra.

    “Egy Európa-bajnoki futam megrendezése jóval olcsóbb, mint egy WRC-futamé. Látjuk, hogy mindkét sorozat versenyeinek megrendezésére van kereslet. Az Európa-bajnokság pedig egyfajta tesztterület is lehet, ahol négyfajta gumival is lehet versenyezni, és amit különböző versenyek egyfajta lépcsőként használhatnak a WRC felé. Az elmúlt években Lengyelország, Lettország és idén a Kanári-szigetek is olyan verseny volt, mely mindkét sorozatban megtudott jelenni.”

    Friss