Roope Korhonen a Rally Hungary megnyerése után egyből a Portugál Rallyra utazott, és pihenés nélkül ült autóba.
Három hétvége, három verseny – erre szokták mondnai, hogy ez még gombócból is sok. Roope Korhonen márpedig ennek a programnak jár a vége felé, a portugáliai Terras d’Aboboreira Rally után Magyarországra utazott, ahol megnyerte a Rally Hungaryt, majd rögtön visszament Portugáliába, hogy a következő WRC-futamon is rajthoz álljon. Nem csoda, hogy nem igazán tudta megünnepelni pályafutása első nemzetközi sikerét.
„A portugáliai versenyen az volt a cél, hogy tapasztalatot szerezzünk a WRC-abroncsokkal, és emiatt egy kicsit visszavettünk a teljesítményből, de összességében jól mentünk, és megkaptuk, amiért Portugáliába utaztunk – mondta Korhonen, aki negyedik lett a Terras d’Aboboreira Rallyn. – Értékes kilométereket gyűjtöttünk a Hankook abroncsain a WRC-forduló előtt. A körülmények is kellemes kihívást jelentettek az esővel.”
Aztán jött a Rally Hungary, amelyen Korhonen sokáig Andrea Mabellinivel harcolt az első helyért, ám a riválisának végül eltört a lengéscsillapítója, így az utolsó szakasz előtt kiállt a versenyből. A finn versenyzőnek így csak hiba nélkül le kellett jönnie a Nagylőtéren a győzelemhez. Az Európa-bajnoki futamgyőzelem után azonban nem maradt túl sok idő az ünneplésre.
A győztes Roope Korhonen a pályákat dicsérte a Rally Hungaryn
„Az első géppel visszamentünk Portóba, és rögtön a felderítőautóba ültünk. Be kell vallanom, hogy egy kicsit fáradt vagyok, nem sokat aludtam – mondta Korhonen. – A recce nem volt egyszerű, eső és napsütés váltakozott, így a szakaszok sárosak és csúszósak voltak az országúti gumikon. A szakaszok ezzel együtt gyönyörűek, és az új utak nagyon technikásak.”
Korhonen az ERC-győzelem után a WRC2-ben is merész célokat tűzött ki maga elé.
„Mindenképpen a dobogót célozzuk meg, még akkor is, ha a WRC2-ben rendkívül kemény a verseny, a színvonal nem is lehetne magasabb – jelentette ki a finn versenyző. – Esős volt itt a tavasz, a körülmények nagyobb kihívást jelentenek, mint tavaly, persze ez mindenkinek ugyanolyan.”
A Portugál Rally magyar idő szerint csütörtökön 19.05-kor a szuperspeciállal kezdődik, az első valódi gyorsasági szakaszon pénteken 8.35-kor rajtol el az első autó. A verseny 24 szakaszán összesen 344.50 kilométert kell teljesítenie a 91 párosból álló mezőnynek.