A Hankook idén lett a WRC hivatalos gumibeszállítója, a versenyzők többsége azonban hat verseny alatt sem tudtak nagyon megbarátkozni az abroncsokkal. A dél-koreai gyártó sejti ennek az okát.
Sok szó esett már idén az új Hankook gumikról, amikkel versenyezniük kell a WRC hivatalos bajnokságaiban indulóknak. A versenyzőknek azonban nem a gumikkal van problémájuk, sokkal inkább a gumikat és a saját vezetési stílusukat nem tudják összetenni.
Kalle Rovanpera többször is hangoztatta, hogy az abroncsok nem illenek a vezetési stílusához, azonban egyes hírek szerint Thierry Neuville gyengébb formája is a gumiknak köszönhető.
A Hankook szerint az okozhatja a problémát, hogy a lágy és kemény gumik között nincs elég nagy különbség.
“Már a tesztek és egyéb alkalmak során is láthattuk korábban, hogy a lágy a kemény gumik között a megszokottnál kisebb a különbség – mondta Steven Cho, a Hankook szóvivője a DirtFishnek. – Éppen ezért a gumik felhasználása is nagyobb ablakban lehetséges. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a gumik ne lennének használhatóak, ha túl hideg, vagy túl meleg van. Ekkor mindkét gumifajtának vannak jó tulajdonságai, azonban az abroncsok közötti átfedés igen nagy.”
Tehát a lágy gumi sokszor túl keménynek, a kemény pedig túl puhának bizonyul adott körülmények között.
“Ha pozitívan nézzük, a versenyzők kevésbé tudnak mellé fogni a gumikkal. A jövőben megnézzük a fejlesztési terveinket és szeretnénk növelni a lágy és kemény gumik közötti különbséget. Jelenleg is tárgyalásban vagyunk az érintett felekkel és az FIA-val között, mert önkényesen nem szeretnénk bizonyos döntéseket hozni. Vannak tehát terveink, amik jól működhetnek.”
A Hankook az Akropolisz Rallyra módosított gumikat hoz, amiket még nem tudni, hogy a versenyzők jobban tudnak-e használni.