Carlos Sainz navigátora, Luis Moya szerint nem feltétlenül tudnak a privát versenyzők majd harcolni a gyári versenyzőkkel 2027 után sem a WRC-ben, de mindenképp közelebb kerülnek hozzájuk.
A WRC-ben 2027-től egy új, 10 évre szóló korszak kezdődik, ahol a Rally1-es autók ára jóval közelebb kerül a Rally2-es autókéhoz, ráadásul technikailag is közelebb lesznek.
A WRC27 autókkal pedig lehetséges lesz kontinensbajnokságban és nemzeti sorozatokban is versenyezni tehetősebb privát versenyzőknek.
A legendás kétszeres rally világbajnok navigátor szerint ez lehet Sébastien Ogier titka
Ezutóbbi pedig lehetőséget ad a nem gyári versenyzőknek, hogy felvegyék a kesztyűt a gyári versenyzőkkel szemben.
“Amikor Carlos Sainz-cal versenyztem Toyota Celicával, megérkeztünk Svédországba, ahol voltak ugyanolyan autóval induló helyi versenyzők, azonban a gyári autóval mi még mindig egy picivel előttük jártunk – mondta a kétszeres világbajnok, Luis Moya a Revistascratch oldalnak. – Jelenleg a WRC csúcskategóriájában két és fél gyártó van papíron, míg a WRC2-ben öt gyártó 40 párosa küzd egymással. Még ha egy kicsivel közelebb is kerülnek a Rally1-es autókhoz a Rally2-esek, a gyári autók még mindig gyorsabbak és jobban vezethetőbbek lesznek.”
A jelenlegi Rally1-es autók túl drágák a privát versenyzőknek, azonban 2027-től könnyebben tudják megoldani, hogy topkategóriás autóval indulhassanak.
“Jelenleg a Rally1-es autók ára közel 1 millió euró, míg a Rally2-es gépeké 300 000 euró körül van. Ha sikerült a Rally1-es autók árát valóban csökkenteni, akkor a Rally2-es autókkal indulók inkább lehetőséget kapnak, hogy autót váltsanak. Ha egy versenyző szeretné felhívni a figyelmet magára, akkor a legjobb autóval kell versenyeznie a WRC-ben. Ehhez azonban nagyobb költség is kell, azonban néhány jó eredmény után a támogatók figyelmét felkelthetik. Egy Rally2-es autóval nemzeti bajnokságban versenyző pilótára kevésbé figyelnek fel, jóval nehezebb onnan a WRC-be kerülni. Egyértelmű azonban, hogy valamit tenni kell, mert több versenyzőre van szükség a topkategóriában. Ott indulni azonban túl költséges. Ezért erre megoldást kell találni. Az autóknak olcsóbbá kell válniuk, lehetőséget kell adni az autóvásárlásra, úgy, mint régen.”
Moya szerint sokat változott a világ az évek során.
“Juha Kankkunen mindig azt mondja, hogy a 90-es évek voltak a legjobbak. Én úgy gondolom, hogy akkor egyszerűen csak más idők voltak. Most vannak mobiltelefonok, internet, sokkal gyorsabban zajlik minden. Egyértelmű, hogy megoldást kell találni a rallysport jövőjére, ezt azonban az utóbbi időkben nem sikerült megoldani.”