Hyundai technikai igazgatója, Francois-Xavier Demaison elismerte, hogy a dél-koreai gyártó WEC-programja befolyással van a WRC-csapat teljesítményére is.
A Hyundai luxusmárkája, a Genesis 2026-ban belép a WEC-be, François-Xavier Demaison technikai igazgató lesz a felelős mind azért az autóért, mind pedig az i20 N Rally1-ért.
A Hyundai pedig már javában készül a WEC-szereplésre, ezért a WRC csapat néhány tagja átkerült abba a csapatba, ez pedig befolyással van a rally csapatra is.
„Nehéz azt mondani, hogy csapattagjainak megosztása nincs hatással a WRC-szereplésre – mondta Francois-Xavier Demaison a DirtFishnek. – Biztosan vannak olyanok, akik átálltak a másik projektre; vannak, akik félúton vannak a két projekt között, szóval ez mindenképpen elvesz energiát a rally programból. Nyertünk az ELMS-ben, nyertünk a TCR-ben, szóval vannak más projektjeink is, amelyekbe energiát fektetünk. Versenyezni akarunk a Toyotával, és megoldásokat kell találnunk, hogy mindhárom nagy projektet együtt tudjuk megvalósítani, és mindháromban versenyképesek legyünk.”
Demaison jelezte, hogy a Hyundai új munkatársakat fog keresni a WRC csapat megerősítésére.
„Van egy fejlesztési tervünk a jövő évre. Ami mellett toborozni fognak embereket, hogy megpróbálják a csapatot a megfelelő méretre szabni.”
A regnáló világbajnok Thierry Neuville szintén azt sugallta, hogy a létszám is hozzájárulhat a Hyundai 2025-ös formájának visszaeséséhez.

„Tudom, hogy mindannyian keményen dolgozunk – mondta Neuville, aki tavaly még világbajnok tudott lenni a Hyundaijal. – De a csapatunk az elmúlt hónapokban drámaian csökkentette a csapattagok számát, így nehéz folyamatosan fejlődni és fejleszteni, ha kevesebben vagyunk.”
Bár a Hyundainál csökkent a létszám, az i20 N Rally1 fejlesztése nem állt meg. Neuville múlt szombaton a Kelet-Belga Ralin készült a Közép-Európa Rallyra.
De a Rally1 projekt számára rendelkezésre álló erőforrások csökkenése azt jelenti, hogy a teljesítményre gyakorolt hatás a következő hónapokban is érezhető lehet.
„Van egy fejlesztési terv – mondta Neuville. – De nem tudom, hogy ez elég lesz-e a fejlődésre. Tudjuk, hogy kihívásokkal teli néhány hónap van mögöttünk, amikor csapattagok mentek át a másik programba. Nem lehet harcolni a Toyotával, ha a feltételek nem ugyanolyanok, mint korábban voltak.”
A Hyundai korábban megerősítette, hogy 2026-ban is folytatja a WRC-programot, de a további részvételét még nem erősítette meg.