A WRC-ben 2027-től új korszak kezdődik, ami 10 évig fog tartani. Egy tapasztalt újságíró információi szerint az új korszak nem biztos, hogy jól fog indulni, de annál jobb formában folytatódhat.
Komoly aggodalmak léptek fel a WRC jövőjével kapcsolatban az utóbbi hetekben, mivel csupán a Toyota jelentette be eddig, hogy WRC27 autót gyárt, sőt annak első darabjával már el is készült.
A Hyundai Motorsport egyelőre csak 2026 végéig erősítette meg, hogy a vb-n marad, míg az M-Sport azt jelentette be, hogy nem biztos, hogy 2027-re elkészül az új járművel.
Nem okozott nagy örömet az sem, hogy Kalle Rovanpera a Közép-Európa Rally előtt bejelentette, hogy 2026-tól pályaversenyzőként folytatja karrierjét, míg a Japán Rally után Ott Tanak és Martin Jarveoja jelentette be, hogy a következő évet családjával szeretné tölteni.
Emellett a WRC Promóter is szeretné átadni a rally vb irányítását másnak, amiről egyelőre sok információ nem jelent meg, de az FIA a december 10-i Motorsport Világtanács ülés környékén szeretné bejelenteni az új promótert.
Most azonban egy jó hír jelent meg a belga Autotrends.be oldalon, ami, ha igaznak bizonyulna, kijelenthető, hogy a WRC fénykora térhetne vissza.
Olivier de Wilde, tapasztalt rally újságíró információi szerint akár kilenc gyártó is készíthet a jövőben WRC27 autót.
A belga újságíró szerint a Hyundai 2027-ben Rally2-es autóval folytatja WRC-történelmét, majd 2028-ra elkészül WRC27 autója. 2027-től az új szabályok által épített autók és a Rally2-es járművek egy kategóriába fognak tartozni.
A Lancia jövőre visszatér a WRC2-be, ahol a Citroen helyét veszi át, azonban a belga információk szerint 2028-től a Stellantis-családba tartozó olasz gyártó is WRC27 járművet készít.
De Wilde szerint a Skoda, a Subaru és a Prodrive is gondolkozik az autókészítésen az új szabályok alapján. A Prodrive esetében azonban ez lehet, hogy “csak” Rally2-es autó lesz.
Az információk szerint egy spanyol privát csapat is gondolkozik a WRC-ben induláson az új korszakban, terveit pedig még idén kész bemutatni.
“Összesen nem kevesebb, mint kilenc gyártó készíthet WRC27-autót, melyek közül néhány terve már a tervezőasztal fázison is túljutott – írja Olivier de Wilde. – Az első WRC27 autók tesztje már idén elkezdődhet. Ha legalább öt csapat valóban elkészítené az autóját, a sportág jövője biztosítva lenne.”
A WRC27 autókkal kontinentális és nemzeti bajnokságokban is lehet majd versenyezni.
