A Hyundai visszatért a régi recepthez, és három részmunkaidős pilóta váltja egymást jövőre a WRC-csapat harmadik autójában.
Miután Ott Tänak úgy döntött, hogy egyéves szünetet tart a versenyzésben, a Hyundainak pótolnia kellett a 2019-es világbajnokot. Az első kérdés az volt, hogy állandó pilótát alkalmaz-e a csapat a biztosan maradó Thierry Neuville és a valószínűleg hosszabbító Adrien Fourmaux mellett, vagy visszatér a régi recepthez, és részmunkaidős versenyzőknek szavaz-e bizalmat.
Nos, a Hyundai az utóbbi mellett döntött, és visszahozta a 2024-es felállásból Dani Sordót és Esapekka Lappit, a harmadik pilóta viszont Andreas Mikkelsen helyett Hayden Paddon lett. Az utóbbinak sem ismeretlen a csapat, viszont amióta 2018-ban elhagyta a Hyundait, nem versenyzett a világbajnokság legmagasabb szintjén.
Egyikük sincs rossz formában, hiszen Lappi finn, Sordo portugál, Paddon pedig ausztrál bajnok lett, az utóbbi kettő ráadásul a Hyundai Rally2-es autóját vezette. Paddon 2023-ban és 2024-ben ugyancsak Hyundaijjal lett Európa-bajnok. A három versenyző összesen eddig hat futamot nyert a WRC-ben.
Az már biztos, hogy a szezonnyitó Monte-Carlo Rallyn Paddon indul, Lappi a Svéd Rallyn vezeti a Hyundai harmadik autóját, Sordo bemutatkozására pedig az ötödik fordulóig kell várni, a hazai versenyének számító Kanári-szigetek Rallyn szerepel először. A további beosztást egyelőre nem hozta nyilvánosságra a csapat.
„Dani, EP és Hayden csatlakozása megerősíti a törekvéseinket a gyártók világbajnoki címének megszerzésére – mondta Andrew Wheatley, a Hyundai WRC-csapatának sportigazgatója. – Nehéz döntés volt, hogy a tapasztalatot válasszuk, vagy egy feltörekvő versenyzőt neveljünk tovább. Azonban mivel a jelenlegi szabályrendszer utolsó évében vagyunk, azt tartottuk a helyes útnak, hogy az autót és a csapatot ismerő versenyzőket szerződtetünk.”
A Hyundai azt is megerősítette, hogy Adrien Fourmaux teljes munkaidőben vezeti a Hyundai második autóját 2026-ban.
