A Hyundai versenyzője, Ott Tanak hazai versenyén indulhatott az Észt Rallyn, azonban hamar egyértelművé vált, hogy a harmadik helynél jobb eredményt ezúttal nem tud elérni a Hyundai i20 N Rally1-gyel.
Ott Tanak idén harmadszor állhatott dobogóra, miután a Horvát Rally második és Szardínia Rally első helye után hazai versenyén, Észtországban a harmadik helyet szerezte meg a két toyotás riválisa, Kalle Rovanpera és Elfyn Evans mögött.
“Amit tudtunk, megtettünk, de ennél több most nem volt a versenyben számunkra – mondta Ott Tanak a versenyt követő sajtótájékoztatón. – Kalle Rovanpera és Elfyn Evans nagyon távol volt tőlünk, de végül sikerült dobogós eredményt szerezni és mindhárom autónk célba ért.”
A Hyundai Motorsport továbbra is keményen dolgozik azon, hogy utolérje a Toyota Gazoo Racinget, azonban a koreai gyártónak nem segít, hogy még nincs a csapat élén egy erős vezető.
“Biztos vagyok benne, hogy a versenyt követően tudunk javítani pár dolgon, de ezek inkább apróságok és technikai kérdések. Nehéz időszak alakult ki a csapat számára, miután tavaly decemberben elvesztettük a csapatvezetőnket. Nem segítette helyzetünket a világválság sem. Mindenképp erős csapatvezetőre van szükségünk. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy a csapat visszanyerje régi erejét, hogy fel tudjuk venni a csatát a Toyotával. Az azonban biztos, hogy a Toyota idén nagyon jó formában van, gyorsan tud fejleszteni és nagyon jó irányba haladnak.”
A nehéz időszak miatt az is felvetődött, hogy a Hyundai kiszállhat a WRC-ből, ezt azonban nem hiszi a 2019-es világbajnok.
“Biztos vagyok benne, hogy a Hyundai maradni fog a sorozatban, mert komoly támogatást kap Koreából. Mindenki sokkal többet szeretne, de ehhez némi változtatásra van szükség a csapat szerkezetén belül. Az idei év nehéz, de dolgozunk azon, hogy ismét erősek lehessünk, ami a sportnak is érdeke hosszú távon.”
Észtországban a változékony időjárás is nehezítette a versenyzők dolgát.
“Nem láttunk még a hétvégéhez hasonló változékony időjárást más versenyeken. Voltunk már Walesben, ahol szinte mindig esik, de ilyen változékony időjárással és időnként nagy mennyiségű csapadékkal még korábban sehol sem találkoztunk. Még egy alkalommal sem volt ilyen Észt Rally. Nem lehetett tudni, hogy milyen körülmények lesznek a következő szakaszon, nem lehetett tudni, hogy a következő kanyarban sár lesz-e vagy por. Nagyon keményen kellett azért is dolgozni, hogy az úton tudjunk maradni.”