Az Észt Rallyn bebizonyosodott, hogy kevés dobogóra képes versenyzője van az M-Sport csapatának, hiszen Craig Breen kiesését követően csak a riválisok hibáiból volt képes élni a fordos csapat. Richard Millener, csapatvezető elismerte, mégy egy dobogóra esélyes versenyzőre lenne szükség a csapatnál.
Craig Breen idén már kétszer tudott dobogóra állni a Rally Világbajnokság eddigi hét versenyéből, hiszen a Monte-Carlo Rallyn a harmadik, a Szardínián pedig még ennél is jobb helyen, a második pozícióban zárt. A dobogós eredményeken túl az ír versenyző a Horvát Rallyn a negyedik helyet szerezte meg.
Ezzel szemben Gus Greensmith a Montén és Svédországban zárt az ötödik helyen, Pierre-Louis Loubet Szardínián a negyedik pozícióban, míg Adrien Fourmaux számára az Észt Rally elért hetedik hely volt az idei legjobbja.
Pedig Sébastien Loeb a Monte-Carlo Rallyn megmutatta, hogy komoly eredményre lenne képes a Ford Puma Rally1, hiszen nyerni tudott a hercegségben, ami mellett a Portugál Rallyn is vezetni tudott.
A kilencszeres rally világbajnok azonban csak egyes versenyeken érhető el az M-Sport számára, és a brit csapat amennyiben Craig Breen valamilyen bajba kerül, azonnal elveszti esélyét az igazán erős eredményre.
“Ha a csapat leggyorsabb versenyzője bajba kerül mindig rosszabbra fordul helyzetünk – utalt Craig Breenre Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke a WRC hivatalos oldalán megjelent interjúban. – Amikor ez bekövetkezik, már csak a riválisok hibáiból tudunk élni, ami nagyon frusztráló.”
Az M-Sport ezért szeretne még egy olyan versenyzőt a csapatba, aki képes dobogóért harcolni.
“Nagyon jó lenne, ha már egy korábban bizonyított versenyző még lenne a csapatunkban, aki képes lenne dobogóért harcolni. Ez azonban egy olyan cél, amit jelenleg nem tudunk elérni. Folyamatosan azon gondolkodunk, hogy miként lehetne ezt megoldani, mert tudjuk, hogy komolyabb eredményt is el tudnánk érni. Tovább kell gondolkoznunk, és azon kell dolgoznunk, hogy még több anyagi forrást tudjunk szerezni.”
A jelenleg leggyorsabb versenyzők, Kalle Rovanpera, Elfyn Evans, Thierry Neuville, Ott Tanak, a vb címvédő, de idén csak részleges programot vállaló Sébastien Ogier jelenleg a jóval nagyobb költségvetéssel dolgozó Hyundai Motorsportnál és Toyota Gazoo Racingnél versenyeznek, míg az M-Sport három olyan versenyzővel indul, akik a jövőben lehetnek sikeresek.
“Gus Greensmith, Adrien Fourmaux és Pierre-Louis Loubet a jövőben komoly eredményeket érhetnek el, azonban számunkra most lenne szükség igazán gyors versenyzőre. Ennek a célnak az elérését azonban nem adhatjuk fel, mert ha beletörődünk ebbe, akkor soha nem érjük el a célt.”
A vb következő versenyén, Finnországban Jari Huttunen is bemutatkozhat a Rally1-es Ford volánjánál, azonban ő is a jövő egyik nagy reménysége.
A korábban már bizonyító versenyzők közül, a háromszoros vb harmadik és háromszoros vb futamgyőztes 33 éves Andreas Mikkelsen jelenleg a WRC2-ben érdekelt Toksport WRT-nél versenyez, ahol tavaly WRC2-es vb címet és Európa-bajnoki címet nyert, idén pedig vezeti a WRC2 pontversenyét a norvég versenyző.
Az egyszeres vb futamgyőztes és korábban kézser is a vb negyedik helyén záró, 2020-as WRC2-es világbajnok Mads Ostberg tavaly a magyar bajnokság harmadik helyezettje lett, és a 35 éves versenyző idén is ezt a pozíciót foglalja el a Citroen Racing által támogatva és a Tagai Racing által felkészített Citroen C3 Rally2-vel.