Jari Huttunen Finnországban vezethetett először Rally1-es autót, az M-Sport versenyzője szerint nehezebb volt megszokni a Ford Pumát, mint amire számított.
Jari Huttunen a hazai Rally Világbajnoki futamán debütált a legerősebb kategóriában, és több műszaki hiba után is sikerült a 9. helyen zárnia.
Menedzsere, Marcus Grönholm a verseny előtt azonban ennél jobb eredményben reménykedett.
“A legjobb öt helyezés valamelyike meglehet Jarinak – mondta a kétszeres rally világbajnok mosolyogva. – Reméljük, hogy nem lesz problémája az első napon, mint eddig sokszor, és akkor azt hiszem komoly eredményt érhet el.”
Nos, probléma az adódott, hiszen az autó üzemanyagnyomásával, majd a szervokormány meghibásodásával is küzdött Huttunen, ami miatt komoly időt vesztett.
A fiatal finn versenyző a hétvége előtt egy teljes napon át tesztelhetett, de a verseny még így is nehéznek bizonyult számára.
“Nehezebb volt, mint gondoltam – mondta Huttunen. – Az Észtországban töltött tesztnap könnyebb volt, mert a pályát folyamatosan tanulod, de a versenyen azonnal gyorsnak kell lenned. A Puma pedig jóval gyorsabb egy Rally2-es autó.”
Huttunen a folytatásban visszaül a Rally2-es Fordba, az pedig, hogy mikor ülhet ismét a Rally1-es Ford Pumába, Richard Millener csapatfőnök szerint csak az anyagiak kérdése.
Az M-Sport versenyzői közül csak Gus Greensmith bizonyult gyorsabbnak Huttunennél, aki a hetedik helyet szerezte meg a Finn Rallyn.