A Francia Nagydíj előtt adott interjúban Tsunoda 2022-es fejlődéséről elmélkedve jobbra értékelte magát, mint tavaly ugyanekkor.
2021-ben, azaz újonc szezonjának ugyanebben a szakaszában ötös vagy hatos értéket tartott reálisnak, de az eddigi évét most 10-ből 7-re értékelte. A javulást a tapasztalattal együtt járó önbizalomnak tulajdonítja. Yuki Tsunoda úgy véli, hogy második Forma-1-es szezonja során láthatóan fejlődött versenyzőként.
„Úgy gondolom, hogy a tavaly gyűjtött tapasztalatokat sikerült hasznosítanom.” – mondta Tsunoda.
„Azt hiszem, hogy az, hogy tudom, mit kell tennem, hogyan kell megközelítenem minden versenyhétvégét, mindenképpen előny a tavalyi évhez képest. Ugyanakkor tavaly nagyjából mindent megtapasztaltam, a legrosszabb dolgokat is, de képes voltam visszajönni onnan. Szóval igen. A legtöbb helyzetben meg tudtam őrizni a nyugalmamat, nem úgy, mint tavaly. Ez a fő különbség.”
„Minden versenyhéten tudom, mit kell tennem. Ez a fő cél, ez a legfontosabb dolog. Tavaly nem igazán tudtam, hogy mit kell tennem, csak azt gondoltam, hogy jól kell teljesítenem. De hogyan? Jól teljesíteni az FP1-ben, minden egyes edzésen, ez olyan, mint egy másfajta tesztelés. Ezekre a dolgokra nem gondoltam.”
Nemcsak Tsunoda gondolja magáról, hogy fejlődött
Jody Egginton, az AlphaTauri Forma-1-es technikai igazgatója egyetértett Tsunoda értékelésével, és megjegyezte, hogy egy év alatt mennyire megváltozott Tsunoda mérnöki stábbal való közös munkája.
„Fejlődik, és jó kapcsolatot ápol a mérnökeivel” – mondta Egginton.
„Leülök vele beszélgetni, és kialakítja a véleményét arról, hogy mit szeretne az autón. Ami jó dolog, mert ez azt jelenti, hogy kezd összeállni a kép, és van véleménye róla.”
A fejlődés nem a pontokban mutatkozott meg
A megszerzett pontok tekintetében Tsunoda jócskán elmarad a tavalyi szezon ezen szakaszában elért 18 ponttól. Ezúttal csak 11 egység van a neve mellé írva, de a különböző megbízhatósági kudarcok miatt filozofikusan áll a dologhoz.
A rangidős pilóta, Pierre Gasly sokkal jobban visszaesett, mindössze 16 ponttal áll, szemben a 2021-es évvel, ahol a nyári szünetre 50 ponttal érkezett.
„Elégedett vagyok azzal, amit elértem, csak kihoztam a teljesítményt az autóból” – mondta Tsunoda.
Vannak gondok az idei technikával
„Sok problémám volt az autó megbízhatóságával kapcsolatban, a csapat nevében is mondhatnám ezt. Szaúd-Arábiában például nem vezettem a harmadik szavadedzésen, ki kellett hagynom a kvalifikációt és a versenyt is.”
„Bahreinben szintén kiesett a harmadik szabadedzés. Pierrenek szintén gondjai akadtak, ugyancsak a harmadik edzésen Barcelonában. Azerbajdzsánban a hetedik, vagy a hatodik helyen autóztam…”
Ez utóbbi lett volna a szezon legerősebb teljesítménye. Miután a nyolcadik helyre kvalifikálta magát, a hatodik helyen haladt, amikor a hátsó szárny DRS-ének sérülése miatt Tsunoda a boxba kényszerült és visszaesett a 13. helyre.
„Sok minden történt, de összességében így is elégedett vagyok a teljesítményemmel” – mondta Tsunoda.
„Azt hiszem, hogy köztem és Pierre között nincs nagy különbség a pontok tekintetében. Figyelembe véve, hogy mit veszítettem Szaúd-Arábiában és Azerbajdzsánban, kiegyenlítettebb is lehetne az állás. Igen, boldog vagyok.„