2023. január 29. 06:59
KezdőlapF1Csapattársak a mérlegen: Schumacher vajon megérdemel még egy esélyt?

Csapattársak a mérlegen: Schumacher vajon megérdemel még egy esélyt?

-

A konstruktőri tabella második felében található alakulatok pilótáinak összevetése éppen olyan érdekes, mint az élcsapatok esetében.

A mezőny nyári szünetét tölti, azonban ez egy remek lehetőség arra, hogy a 13 eddig teljesített futam alapján megvizsgáljuk, hogy miként teljesítettek egymáshoz viszonyítva a csapattársak. A konstruktőri állás élcsapatainak összevetése korábbi írásunkban található.

A pontozásnál ezúttal is az alábbi irányelvek a mérvadóak:

  • Futamon elért jobb helyezés (Amennyiben a csapat mindkét pilótája kiesett a futamból, úgy egyik pilótának sem jár a pont. Amennyiben egy csapat egyik versenyzője célba ér, míg a másik nem, az automatikus pontszerzésnek minősül a futamot teljesítő pilóta részére.)
  • Időmérőn nyújtott teljesítmény (A kvalifikációs csaták eredményénél a végleges rajhely számít, adott esetben büntetéssel együtt.)
  • Megszerzett bajnoki pontok
  • Dobogós eredmények
  • Legjobb versenyen elért helyezés
  • Legjobb rajthely (Ahogy az időmérős helyezések esetében, úgy itt is az esetleges büntetéssel együtt, a valódi rajtpozíció számít.)
  • Kiesések (A mechanikai, vagy egyéb meghibásodások és a pilóták hibájából eredő kiesés egyaránt számít.)

Alfa Romeo

Valtteri Bottas, Guanyu Zhou, Alfa Romeo, Spanyol Nagydíj
Fotó: Alfa Romeo F1 Team ORLEN / Florent Gooden / DPPI

Valtteri Bottas – Guanyu Zhou
Verseny: 10 – 2
Kvalifikáció: 10 – 3
Pontok: 46 – 5
Dobogók: 0 – 0
Legjobb helyezés futamon: 5. – 8.
Legjobb rajtpozíció: 5. – 9.
Kiesés: 3 – 5
Összpontszám: 6 – 0

Az újonc Guanyu Zhou esett ki a legtöbbször futamból ebben a szezonban, ami némileg magyarázatot ad arra, hogy miért őt előzték meg eddig a legtöbb alkalommal, és miért csapattársa, Valtteri Bottas szerezte eddig az Alfa Romeo pontjainak több mint 90%-át.

Zhou legjobbjaként a 8. helyen zárt Bottas mögött Kanadában, ahol az Alfa Romeo legutóbb pontot tudott szerezni, az azonban jól látszik, hogy egyik mutatóban sem tudja még megközelíteni sem veterán csapattársát.

Bottas három kiesése és az autó megbízhatóságával való problémás hétvégéi nem segítettek neki teljesen kihasználni a C42-esben rejlő potenciált, a finn idei legjobb helyezését Imolában érte el, amikor ötödikként intette őt le a kockás zászló.

Haas F1

Mick Schumacher, Kevin Magnussen
Fotó: Andy Hone / LAT Images

Mick Schumacher – Kevin Magnussen
Verseny: 7 – 5
Kvalifikáció: 2 – 11
Pontok: 12 – 22
Dobogók: 0 – 0
Legjobb helyezés futamon: 6. – 5.
Legjobb rajtpozíció: 6. – 5.
Kiesés: 2 – 4
Összpontszám: 2 – 4

Miután a 2022-es év első kilenc futamán nem szerzett pontot és egy kvalifikációs baleset miatt a Szaúd-arábiai Nagydíjat ki kellett hagynia, Mick Schumacher Nagy-Britanniában a 8. helyet szerezte meg a 19.-ről indulva, Ausztriában pedig a 6.-nak futott be.

Az tisztán látszik, hogy a kvalifikációk során a rutinos Magnussen az esetek túlnyomó többségében csapattársa előtt tud végezni, azonban a futamok összességében, némileg Magnussen technikai problémáinak is köszönhetően, de Mick Schumachernek sikerültek jobban.

Csapattársa, Kevin Magnussen szintén szolid eredményeket ért el a silverstone-i 10. és az ausztriai 8. helyével, de az ő szezonkezdése sokkal erősebb volt. Legjobb eredménye egy bahreini 5. helyezés volt, valamint a dzsiddai és imolai jó szereplés is hozzájárult ahhoz, hogy több pontot tudott gyűjteni csapattársánál.

Mindkét versenyzőt jelentősen hátráltatják a kiesések, Magnussen négyszer, míg Schumacher két alkalommal sem tudott célbaérni autójával.

AlphaTauri

Yuki Tsunoda, Pierre Gasly, AlphaTauri, Magyar Nagydíj
Fotó: Peter Fox/Getty Images / Red Bull Content Pool

Yuki Tsunoda – Pierre Gasly
Verseny: 5 – 8
Kvalifikáció: 5 – 8
Pontok: 11 – 16
Dobogók: 0 – 0
Legjobb helyezés futamon: 7. – 5.
Legjobb rajtpozíció: 8. – 6.
Kiesés: 3 – 3
Összpontszám: 1 – 6

Pierre Gasly és Yuki Tsunoda párharca eléggé kiegyenlített az idei szezonban. Bár Gasly 8-5 arányban győzi le japán csapattársát a kvalifikációs és futameredményeket tekintve egyaránt, 13 forduló után mégis csak öt bajnoki ponttal előzi őt a tabellán.

Tsunoda szezonjának csúcspontja az imolai 7. helyezése volt, míg Gasly Azerbajdzsánban elért 5. helyével szerezte meg a csapat idei legjobb eredményét. Azóta az AlphaTauri  mindkét pilótája háromszor is kiesett, és az elmúlt öt hétvégén, a Francia Nagydíjra hozott jelentős fejlesztések ellenére nem szerzett pontot.

Amióta Tsunoda összeütközött csapattásával Gaslyval is Silverstone-ban, a csapat a Haas mögé szorult a konstruktőri állásban.

Aston Martin

Sebastian Vettel, Lance Stroll, Aston Martin, Magyar Nagydíj
Fotó: Aston Martin F1 Team

Sebastian Vettel – Lance Stroll
Verseny: 6 – 5
Kvalifikáció: 8 – 3
Pontok: 16 – 4
Dobogók: 0 – 0
Legjobb helyezés futamon: 6. – 10.
Legjobb rajtpozíció: 9. – 10.
Kiesés: 2 – 1
Összpontszám: 5 – 1

Sebastian Vettel 6-5-re vezet csapattársa, Lance Stroll előtt a futamon elért helyezések tekintetében, de a négyszeres bajnok kihagyta az első két futamot, ahol Nico Hulkenberg helyettesítette őt. Vettel így is 16 pontot szerzett az Aston Martin meglévő, összesen 20 egységéből, Stroll pedig csak a maradék négyet. A páros az elmúlt hetekben rendre nagyon szoros csatákat vívott a pályán, ami nagy izgalmakat hozott a versenyek végén.

Vettel dominanciája az időmérők során domborodik ki igazán, eddig 8 alkalommal sikerült csapattársánál jobb eredményt autóznia, legjobb rajtpozícióját pedig Azerbajdzsánban egy 6. hely jelentette.

Williams Racing

Nicholas Latifi, Alexander Albon, Williams Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Fotó: Williams Racing

Nicholas Latifi – Alexander Albon
Verseny: 3 – 10
Kvalifikáció: 2 – 11
Pontok: 0 – 3
Dobogók: 0 – 0
Legjobb helyezés futamon: 12. – 9.
Legjobb rajtpozíció: 12. – 10.
Kiesés: 3 – 3
Összpontszám: 1 – 6

A Williamsnek eddig három pontja van, mindhármat Alex Albon szállította, aki eddig 10-3-ra felülmúlta Nicholas Latifit ebben a szezonban a versenyek tekintetében.

Latifi a kvalifikáción sem tudott csapattársához felnőni, bár a kanadai Silverstone-ban bejutott a Q3-ba, és nemrég még a harmadik szabadedzést is megnyerte Magyarországon.

Figyelemre méltó az is, hogy Albon két pontszerzése az első öt futamon született, Ausztráliában a 10. helyet szerezte meg, majd Miamiban 9.-ként végzett, azóta pedig gyenge a csapat teljesítménye. Bár Silverstoneba is hoztak fejlesztéseket, a Williams egyelőre nem tudott felzárkózni a középmezőnyhöz sem.

SourceFormula1

Friss