back to top
2024. november 22. 17:21

KezdőlapF1Nem bízta a büntetésekre a pole-t: Leclerc megnyerte a monzai időmérőt

Nem bízta a büntetésekre a pole-t: Leclerc megnyerte a monzai időmérőt

-

Elég lett volna az ötödik helyen végeznie ahhoz, hogy az első helyről induljon az Olasz Nagydíjon, Charles Leclerc azonban megnyerte a monzai időmérőt Max Verstappen és Carlos Sainz előtt.

A belgiumihoz hasonló furcsa időmérő edzés várt a mezőnyre Monzában, az idei szezon utolsó európai versenyhelyszínén, miután a 20 pilótából 9 hátrasorolásos büntetéssel kezdte a kvalifikációt. A három topcsapatból négy versenyző, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Sergio Pérez és Carlos Sainz is érintett volt, ami azt vetítette előre, hogy Charles Leclerc kényelmesen megszerzi majd a pole pozíciót, hiszen a Mercedesek tempója egyáltalán nem ígérkezett erősnek.

Q1

A Q1-ben több mint 10 perc kellett, mire a teljes mezőny megtett legalább egy mért kört, de volt, aki ekkorra már a második lágy szettjét koptatta. Az első próbálkozások során a Ferrari ragadta magához a kezdeményezést, így Charles Leclerc állt az élre 1:21.280-as idővel, mögé Carlos Sainz sorolt be 1:21.348-cal. Meglepetésre Max Verstappen csak a hatodik időt autózta, Sainz mögött pedig Pérez Russell és Cunoda volt a sorrend.

Verstappen azonban tovább maradt kint, mint az élmezőny többi tagja, és használtabb lágyakon végül repesztett egy 1:20.922-es kört, amivel 3 és fél tizedet adott Leclerc-nek.

A kiesőzónában a két Haas, a két Alfa Romeo és Bottas tanyázott az utolsó 3 percre fordulva, és végül csak a finnek sikerült kijutnia onnan, hogy a helyét az a Nicholas Latifi vegye át, aki elsőre kikapott a vakbélgyulladással küzdő Alex Albon helyére beugró Nyck de Vries-től. Mindezt ráadásul úgy hozta össze a kanadai, hogy újdonsült csapattársának pályaszélesítés miatt törölték a legjobb idejét.

Ugyanígy járt Kevin Magnussen is, aki a Williams hollandjának körelvételével továbbjutott volna, csakhogy ő a legjobb és a második legjobb körében is négy kerékkel átlépte a fehér vonalat, így csak a 19. helyen zárt Mick Schumacher előtt. De mivel az időmérő végén Lewis Hamiltont, Cunoda Jukit és Carlos Sainzot is a rajtrács végére sorolják, a két Haas ezzel a 16. és a 17. rajtkockát szerezte meg.

A Q2 végeredménye

Q2

A második szakasz elején kezdett egyre fokozódni a helyzet, hiszen ekkorra mindenki a maximumra tekeri az erőforrását. Így tehetett a Ferrari is, amely a használt gumik ellenére 1:20.878 alatt ért körbe a spanyollal, miközben a szintén használt Pirelliket nyúzó Leclerc elrontotta az első mért körét. A másodikat viszont már teljesítette, és 33 századdal lemaradva a csapattársától besorolt a második helyre. A harmadik pozícióban a szintén használt gumikon próbálkozó Verstappen állt, míg őt az egyaránt új abroncsokon levő Pérez, Hamilton, Russell, Alonso, Gasly, Ocon, Norris hetes követte az első tízben.

A hajrára a két Red Bull és két Ferrari már nem jött ki, azaz Verstappen, Leclerc és Sainz megspórolt a Q2-ben egy lágy szettet. A többiek azonban érkeztek, és nagy csatában lejátszották, hogy ki jusson be a legjobb tízbe. A hajrá előtt Bottas, De Vries, Csou, Ricciardo, Cunoda volt a sorrend a kiesőhelyeken, a japánt pedig az Alpha Tauri mezőny végére sorolásos büntetése miatt ki sem küldte.

Végül Ricciardo örülhetett, mivel sikerült közvetlenül a csapattársa mögött továbbjutnia a 8. helyen. Ennek Esteban Ocon látta kárát, aki meglepetésre a 11. helyen búcsúzott. Mögötte Bottas, De Vries, Csou és Cunoda volt a kiesők sorrendje. A Williams hollandja pedig kissé bosszús lehetett, mert jó első szektor után megcsúszott a második sikánban, majd átvágta azt, így annyi volt a továbbjutási esélyeinek.

A kiesők közül a két Alfa és Cunoda büntetése azt jelenti, hogy ezzel majdnem kialakult az utolsó öt rajthely sorrendje, ahová Bottas, Magnussen, Schumacher sorakozik majd fel a 15.-től a 17. helyig, míg a 18. pozíciót Hamilton és Sainz meccseli le a Q3-ban, Cunoda pedig már biztos utolsó.

A Q2 végeredménye

Q3

A harmadik szakasz elején sem mindenki tett fel új gumikat, Hamilton, a két McLaren és Gasly használt Pirelliken kezdett. Az első próbálkozások során némi meglepetésre a két Ferrari közül Leclerc haladt elöl, azaz Sainz profitálhatott a szélárnyékból. Ezt meg is tette, és 1:20.584-gyel az élre állt az 1:20.770-et autózó csapattársa előtt. Az öt helyes rajtbüntetést cipelő Verstappen közel 3 tizedet kapott a spanyoltól és harmadik lett a tőle fél másodperccel lemaradó Pérez előtt. Mögöttük Russell, Norris, Hamilton, Ricciardo, Gasly és a hibázó, emiatt a körét félbehagyó Alonso volt a sorrend.

A mindent eldöntő utolsó nekifutásra a Ferrari megcserélte a sorrendet, és ezúttal Sainz volt előrébb, de bekerült közéjük Norris, így Leclerc nem közvetlenül a csapattársától kapta a szélárnyékot. Ez azonban nem zavarta, a McLaren szélárnyéka is elég volt ahhoz, hogy 1:20.161-gyel mindenkit megverjen.

Sainz is javított, de 1:20.429-es köre végül csak a harmadik helyre volt elég, mert a nagyot hajrázó Verstappen a végén bejött elé, Leclerc-t viszont nem tudta elkapni, noha csak 145 ezreddel maradt el tőle. A negyedik helyet Pérez szerezte meg Hamilton, Russell, Norris, Ricciardo, Gasly és Alonso előtt. A valós sorrend az elejében a büntetésekkel viszont a következő lesz: Leclerc, Russell, Norris, Verstappen, Ricciardo, Gasly, Alonso és De Vries.

Az Olasz Nagydíj időmérő edzésének végeredménye

Friss