Valósággal berobbant a Forma-1-be a királykategória ajtaján már nagyon régóta dörömbölő Nyck de Vries, aki egy kicsit több tapasztalattal még előrébb végezhetett volna a Williamsszel.
Egyértelműen az élete első Forma-1-es időmérőjén részt vevő Nyck de Vries volt az Olasz Nagydíj kvalifikációjának sztárja. Az Alex Albon vakbélgyulladása miatt szombat délelőtt sebtében hadrendbe állított holland úgy győzte le jóval nagyobb F1-es tapasztalattal bíró csapattársát, hogy legutóbb a Spanyol Nagydíjon ült az idei Williamsben, amelyet egyébként is alig ismer. Jól mutatja ezt a Q2-ben elkövetett hibája is.
A Forma-2-es és Formula E-világbajnoki címmel is büszkélkedő 27 esztendős pilóta pénteken még az Aston Martin beugrója volt az első szabadedzésen, mielőtt a második gyakorlásra visszaadta a volánt Sebastian Vettelnek. Szombaton így már abban a tudatban üldögélt a Mercedes motorhome-jában, hogy az idei évre ennnyi volt számára az F1-es versenyhétvégén való szereplés, de ekkor jött a hír, hogy Albon kórházba került, így ő vezetheti az egyik Williams-t.
Már amikor a 3. szabadedzésen egy tizeden belül végzett Nicholas Latifihez képest, látszott, hogy hamar felvette a ritmust, az időmérő pedig csak tovább fokozta a nyomást a jövő évi üléséért versenyző kanadain. Mindez végül olyan jól sikerült, hogy két századdal jobb időt ért el a csapattársánál, valójában azonban 4 tizeddel ment jobbat az utolsó mért körét elrontó Latifinél, csakhogy négy kerékkel átlépte a fehér vonalat, ezért ezt a körét elvették.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy De Vries-nek szerencséje is volt, hiszen amennyiben Kevin Magnussen a fehér vonalakon belül tud maradni, ő jutott volna tovább a hollland helyett. De Latifit persze így is megverte volna, és nem sokon múlt, hogy a Q2-ben tovább növelje az ázsióját, ugyanis a 12. helyről, Csou és Ricciardo elől várhatta a hajrát, de az utolsó körében csak a második sikánig jutott, mert annak a féktávján hibázott, és annyi volt a továbbjutásnak.
Viszont a mezőny közel felét érintő hátrasorolásos büntetések miatt így is a 8. rajtkockát szerezte meg, az időmérő után pedig elárulta, hogy egy mellényúlás vezetett a hibához, véletlenül ugyanis túlságosan a hátsó tengelyre állított a fékerőt, és ettől tört ki az autó hátulja.
„Nem vagyok teljesen elégedett, mert szerintem kicsit több volt benne, a csomagunk jó volt. De elkövettem egy apró hibát, amikor megütöttem a fékegyensúlyt változtató kapcsolót az utolsó körömre” – nyilatkozta a Viaplay-nek, hozzátéve, hogy az ilyen utolsó pillanatos beugrások esetén mindig előfordulnak ehhez hasonló dolgok, hiszen az ember nem tud annyira felkészült lenni.
Később a Sky Sportsnak további részleteket is elárult. „Nicholas kormányát használom, mert az közelebb van hozzám (De Vries sokkal kisebb termetű Albonnál), viszont Alex gombkiosztásával megyek. Véletlenül megnyomtam a fékerőt állító gombot, amitől a fékegyensúly 1,5%-kal eltolódott hátra. Nem jött minden össze, de végső soron nem volt rossz.”
A meglepetés beugrásról még elmondta, hogy igyekezett lehűteni a kedélyeket és a csapaton belül is féken tartani a várakozásokat, de természetesen nagyon váratlanul érte a dolog. „Amikor szóltak, a Paddock Clubban voltam egy megjelenésen, capuccinót iszogattam és lazultam, amikor jött a hívás a Mercedestől, hogy azonnal menjek le a motorhome-ba, majd továbbítottak a Williamshez. Izgalmas időszak volt, miközben természetesen sajnálom Alexet, és remélem, hogy jól van, és gyors felépülést kívánok neki. Nekem viszont ez különleges lehetőség, ami csak egy órával a harmadik szabadedzés előtt jött. Ilyenkor nagyon kevés időd van felkészülni, és ezért nem is vagyok annyira elégedett.”
A holnapi futamra előretekintve pedig úgy van vele, hogy hiába rajtol a mezőny első feléből, és kerülhet könnyen a darálóba, nem szabad azon agyalnia, hogy mit ne csináljon és hol hibázhat, hanem inkább arra fog koncentrálni, hogy mi a feladata.