Nyck de Vries a kilencedik helyen végzett Forma-1-es debütálásán az Olasz Nagydíjon.
Nyck de Vries elárulta, hogy egy szemhunyásnyit sem aludt, mielőtt vasárnap bemutatkozott a Forma-1-ben az Olasz Nagydíjon.
De Vries korábban a Williamsszel és a Mercedesszel is tesztelt Spanyolországban, illetve Franciaországban, mielőtt pénteken az Aston Martinnal is kipróbálta magát az első olaszországi szabadedzésen.
A holland nagyon későn került a Williamshez, amikor Alex Albonra vakbélgyulladás miatt kihagyás várt. Nyck de Vries Nicolas Latifit – aki a Q1-ben kiesett – bőven túlszárnyalva a 13. helyre kvalifikálta magát. A futamon végül a 8. rajtkockából indulhatott, mivel Carlos Sainz, Sergio Perez, Lewis Hamilton, Esteban Ocon és Valtteri Bottas is büntetést kapott
Remekül ment a verseny is
A holland stabilan rajtolt, és a kilencedik helyen tartotta magát, miután a fent említett öt pilóta közül hárman elmentek mellette, miközben Daniel Ricciardo és Fernando Alonso is technikai gondokkal küzdött. Nyck de Vries végül a 9. helyen ért célba és mesés debütáláson szerzett pontokat a Williamsnek.
„Az elmúlt 24 óra egy álom volt, nem igazán volt időm gondolkodni, mert minden olyan gyorsan történt. Nagyon rosszul aludtam.” – mondta de Vries.
„Az izgalomból idegesség lett, és nem mertem megnézni az alváskövetésemet az auragyűrűmön, mert gyakorlatilag az egész éjszakát ébren töltöttem. De talán ez segített rajtam. Nem tudtam gondolkodni, és folytatni kellett a munkát.”
A korábbi Formula E bajnok a rázós rajt után meg tudta tartani a pozícióját, és megrovásban részesült a Zhou Guanyuval történt késői incidens miatt, amelyben a Safety Car alatt szabálytalanul vezetett. Mindent összevetve azonban ez egy óriási csapatmunka volt, amely talán egy jövő évi üléshez is segítheti de Vries-t.
Fontos volt a jó kezdés
„A rajtom nem volt kiemelkedő, azonban elég jó volt ahhoz, hogy megtartsam a pozíciómat” – erősítette meg de Vries.
„Kulcsfontosságú volt számomra, hogy felvegyem a ritmust, és ne veszítsem el a pozíciómat, mert akkor a gumik piszkosak lesznek, és hátul hamar rossz helyzetbe kerülsz.”
„Ezért voltam nagyon elégedett a stratégiánkkal és azzal, ahogyan ezt kezeltük, a tempó nagyon jó volt, az autó nagyszerű volt, és apró módosításokat végeztünk csak az első és a második etap között.”
„Sok segítséget kértem a csapattól, hogy hogyan kezeljem az autón lévő eszközöket, hogy befolyásoljam az egyensúlyt. Tudom, hogy volt egy kis segítségünk kívülről a rajtbüntetésekkel és a kiesésekkel, de hé, ezeket a pontokat senki sem veheti el tőlünk.”
A 15. helyen végző Latifi szerződése a szezon végén lejár, és könnyen lehet, hogy a csapatfőnök és vezérigazgató, Jost Capito végül de Vries-t veszi fontolóra a kanadai helyettesítésére 2023-ban.