back to top
2025. március 14. 08:12
Többi

    KezdőlapF1Binotto kiborult: Ez nevetséges és elfogadhatatlan

    Binotto kiborult: Ez nevetséges és elfogadhatatlan

    -

    Igencsak feldúlt volt Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a Japán Nagydíj után. A svájci olasz szakember összességében kritizálta, amit Szuzukában az FIA-tól látott, de Charles Leclerc büntetése különösen felhúzta.

    Mondhatni keretbe foglalta a Ferrari idei szereplését a Japán Nagydíj vége, hiszen Charles Leclerc az utolsó métereken veszítette el a második helyet azzal, hogy levágta a célegyenes előtti sikánt, a felügyelők pedig utólag 5 másodperces büntetést adtak neki, mert úgy vélték, hogy előnyt szerzett. Ennek a döntésnek köszönhetően Max Verstappen már Japánban világbajnok lett, de Mattia Binotto nem emiatt volt dühös.

    „Ez a döntés nevetséges és elfogadhatatlan. Olyasmi, aminek nincs értelme. Leclerc nem nyert pozíciót vagy időt. Nyugodtak voltunk, amikor láttuk, hogy vizsgálják, majd ezúttal anélkül döntöttek, hogy meghallgatták volna a pilótákat. Elképesztő döntés, és ami nem világos, hogy hét nap elteltével két ugyanolyan szabályszegésért két különböző büntetést adtak” – nyilatkozta a feldúlt Binotto a Sky Italiának.

    Charles Leclerc, Ferrari, Japán Nagydíj
    Leclerc az utolsó pillanatban bukta el a második helyet Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    A Ferrari csapatfőnöke természetesen Pérez szingapúri büntetésére utalt, amelyet az FIA felügyelői órákon át tartó tanácskozás után, a mexikói versenyző meghallgatása után hoztak csak meg. „Hét nappal azután, hogy Szingapúrban olyan sok körbe telt döntést hozni, majd a futam után meg kellett hallgatni a pilótákat egy egyszerű, egyértemű döntéshez, ma ezt néhány másodperc alatt elintézték. Meglep, hogy ennyire másképp viselkedtek itt, mint Szingapúrban, mindössze néhány nap különbséggel” – nyilatkozta a csapatfőnök már a Ferrari médiabeszélgetésén, majd kitért arra, hogy szerinte meg sem kellett volna büntetni a monacói pilótát.

    „Hogy helyes volt-e az 5 másodperces büntetés? Mi úgy látjuk, hogy [Leclerc] nem szerzett előnyt. Elöl volt, és elöl is maradt, és megtartotta ugyanazt a távolságot. Úgyhogy vitatható, de így döntöttek, amit elfogadunk – nyilatkozta Binotto, majd megjegyezte, ha itt ilyen gyorsan sikerült dönteni, akkor Szingapúrban is megtehették volna ezt, és akkor talán nyernek. – Szingapúrban is azonnal ki kellett volna osztani az öt másodperces büntetést, mert ez megadta volna nekünk a lehetőséget, hogy egyértelműen másként kezeljük a helyzetet (gumit spóroljanak ahelyett, hogy támadják Pérezt – a szerk.), ami akár a győzelmet is eredményezhette volna. Úgyhogy ez frusztráló, és emiatt is csalódottak vagyunk.”

    Binotto Japánban ráadásul nemcsak a büntetés, hanem más dolgok miatt is mérges volt. Szerinte ugyanis nem szabadott volna ilyen körülmények között elrajtoltatni a futamot, illetve a Carlos Sainz összetört autójának mentéséhez beküldött daru megjelenését is kiemelte.

    Elképesztő felvétel: pályabíró is életveszélyben volt Gasly traktoros eseténél (videó)

    „Ott volt a rajt ilyen körülmények között, majd a daru a pályán… Ez az egész megmutatja, hogy jelenleg nagyon nehéz helyzetben van a Forma-1, és a sportág hitelességének elvesztését kockáztatja. Meg kell értenünk, hogy miként javítsunk a helyzeten, mert jelenleg nem menedzselik jól a dolgokat.”
    Ami a verseny után, pontokkal kapcsolatos kavarodást illet, a Ferrari csapatfőnöke elárulta, hogy tisztázást kértek az FIA-tól arra vonatkozóan, hogy tényleg teljes pontszámokat osztanak-e ki a versenyen, és miután megkapták a választ, nem volt ellenvetésük. „Elfogadtuk, úgyhogy szerintem ezen nincs mit vitatni. Max világbajnok, gratulálunk neki, igazán megérdemelte az alapján, ahogyan az egész szezon során vezetett.”

    Leclerc nem ért egyet a csapatfőnökkel

    Noha Binotto vitatta a büntetés jogosságát, Leclerc az FIA sajtótájékoztatóján teljes mértékben elfogadta azt.
    „Nos, nem tudok túl sokat mondani. Hibáztam, és próbáltam minimalizálni a veszteséget azzal, hogy egyenesen továbbmentem. Nem voltam tisztában vele, hogy ez az utolsó kör, de hogy őszinte legyek, az öt másodperces büntetés volt a helyes ítélet.”
    Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari, Japán Nagydíj
    Csak néhány körön át tudta tartani a lépést Verstappennel Fotó: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Content Pool
    A monacói pilóta ezután kitért arra, hogy a gumik vezettek a hibájához. „Négy-öt körön át nagyon gyorsak voltunk, de sajnos a verseny ennél egy kicsit hosszabb volt. Az első gumik egyszerűen elfogytak négy-öt kör után, ezt követően pedig minden arról szólt, hogy eljussunk a kockás zászlóig. A vége elképesztően nehéz volt, Checo pedig nyilván eléggé nyomás alá helyezett, és nagyon-nagyon küszködtem mindkét első gumival, végül pedig hibáztam. De nagyon-nagyon szenvedtünk.”

    Friss