Tíz évvel ezelőtt lett az enyészeté Mika Häkkinen és David Coulthard egykori autója, amely a McLaren utasítására, egy németországi roncstelepen semmisült meg.
Történelmi versenyek, múzeumok, magángyűjtemények, vagy a csapatok saját raktárai. Ezek mind olyan helyek, ahol régebbi Forma-1-es autókkal találkozhatunk. A roncstelep azonban nem ilyen. Ezért is volt különösen szívszorító látvány, amikor egy németországi roncstelep 2012 októberében, azaz pontosan tíz évvel ezelőtt bezúzta Mika Häkkinen és David Coulthard 1999-ben használt McLaren MP4-14-esét.
Hogy pontosan melyik kasztni lett így az enyészeté, az a képek minősége miatt nem kivehető, de mivel egy versenyző általában nem egy kasztnival teljesít egy szezont, jó esély van rá, hogy a kocsi Coulthard és Häkkinen kezei között is megfordult.
És hogy miért volt szükség ilyen brutális módon megsemmisíteni egy több millió dolláros F1-es autót? A Tiremeetsroad.com korábbi cikke megkereste a roncstelepet, amely azt a magyarázatot adta, hogy az autót a McLaren tárolta – meglehetősen nagy gyűjteményük van a korábbi autóikból, ezért is meglepő, hogy ennek a kocsinak nem volt benne hely –, majd néhány év után úgy döntöttek, hogy ez az MP4-14-es túl rossz állapotban van ahhoz, hogy kiállítsák, ezért inkább bezúzatják, így védve az ahhoz felhasznált technológiákat attól, hogy illetéktelen kezekbe kerüljenek. Eladni pedig a különböző beszállítóktól érkezett alkatrészek szabadalmi jogai miatt nem lehetett.
A roncstelep kiemelte, hogy a McLaren bízta meg őket az autó miszlikbe aprításával, és külön kikötötték, hogy mindent meg kell semmisíteniük.
Noha az említett cikk végig a 2002-es McLaren MP4-17-esként hivatkozik az autóra (amelyet 2003-ban már jelentősen továbbfejlesztve, MP4-17D-ként használtak), jobban megnézve ez valójában egy 1999-es McLaren Michelin gumikon, 2002-es festéssel (vélhetően promóciós célok miatt) és orrkúppal.
Mindezt az alábbi videóban látható fénykép is bizonyítja, amelyen a pilótafülke oldala is látszik, azon pedig ott virít az MP4-14 felirat. Nem mellesleg a kormány is az 1999-ben használt, méghozzá az a pillangó alakú változat, amellyel csak Häkkinen ment, mivel Coulthard egy félbevágott, valódi kormánykerékre hajazó verziót preferált.
Aki pedig kíváncsi rá, hogy miként fest egy F1-es autó porrá zúzása, az alábbi videóban szereplő fénykép-összeállítást nézze meg. Előre szólunk, nem lesz szép látvány.