Nagyszabású bemutatón tárta a nyilvánosság elé WEC-prototípusát a Ferrari. A patinás márka 50 év után tér vissza gyári istállóként a sportautózás csúcskategóriájába, hogy ismét harcba szálljon a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért.
Kissé furcsa időpontban, a Forma-1-es Mexikói Nagydíj időmérő edzése alatt rántotta le a leplet a Ferrari arról az autóról, amellyel 50 év szünet után gyári istállóként visszatér a hosszú távú versenyzés csúcskategóriájába. A Ferrari 499P Imolában, a Ferrari Challenge évadzáróját is magában foglaló, minden év végén megrendezett nagyszabású eseményen, a Finali Mondialin került bemutatásra.
Aki a bemutató hosszabb verziójára kíváncsi, ITT megnézheti
A V6-os motorral szerelt Le Mans Hypercar a WEC-ben, azaz az FIA hosszú távú világbajnokságában fog versenyezni jövőre, beleértve a legendás Le Mans-i 24 órást is. A Ferrari a 499P festésével a 312PB előtt tiszteleg, ez volt a legutóbbi prototípus, amellyel a Ferrari gyári csapatként indult a WMC-ben, azaz a WEC elődjében 1972-ben és 1973-ban, előbbi évben meg is nyerve azt.
A két 499P közül az egyik a Ferrari AF Corse égisze alatt versenyez majd 2023-ban, és az 50-es rajtszámot fogja viselni, utalva a legutóbbi részvétel óta eltelt fél évszázadra. A másik autó 51-es rajtszámmal fog futni. Hogy kik lesznek a versenyzők, akik harcba szállhatnak majd a Ferrari legújabb prototípusának volánja mögött, egyelőre nem jelentették be, de Antonello Coletta, a Ferrari sportautó részlegének vezetője kijelentette, hogy házon belülről választanak majd.
Galéria a 499P-ről:
A kocsit természetesen már jó ideje tesztelik, de eddig csak álcafestésben pillanthattuk meg. Az alábbi videóban Monzában köröz:
FRISSÍTÉS
Azóta Imolában már az új festéssel is megtette az első köreit.
The on-track debut of the liveried Ferrari 499P at Imola during Finali Mondiali. ENJOY ❤️❤️❤️ #Ferrari #Lemans #FerrariHypercar #Ferrari499P #FerrariFinaliMondiali pic.twitter.com/JgZA8gyxh7
— Motorsport.tv (@MotorsportTV_UK) October 30, 2022