A nem túl eseménydús Mexikói Nagydíj egyik legérdekesebb eseménye volt Cunoda Juki és Daniel Ricciardo ütközése, amiből utóbbi jött ki sokkal jobban, majd meg sem állt a hetedik helyig. A japán pilótát sokkolta a kieséséhez vezető előzési kísérlet, az ausztrál szerint azonban semmi kirívó nem volt benne.
Daniel Ricciardo idei harmadik legjobb eredményét érte el a Mexikói Nagydíjon, amelyen a 11. helyről rajtolva a hetedik helyen ért célba (két pozícióval a nála általában gyorsabb csapattársa, Lando Norris előtt). Azok után, hogy Japánban 11., Austinban pedig csak 16. lett, az ausztrál versenyző örült, hogy végre képes volt támadni egy versenyen, és az autója is azt csinálta, amit kért tőle.
Egy ideig szorosnak tűnt, de Verstappen simán megverte Hamiltont Mexikóban, és rekordot döntött
A közepes gumikon kezdő, azokon 44 kört megtevő (csak Csou Kuan-jü húzat ennél tovább, de ő is csak egy körrel) nyolcszoros futamgyőztesnek ugyanakkor nem volt problémamentes futama, ugyanis a kerékcseréje után az 50. körben kiütötte Cunoda Jukit a hatos kanyarban. A japán versenyzőnek az ütközéstől annyira megsérült az autója, hogy a bokszba visszaérve fel kellett adnia a versenyt, míg Ricciardo 10 másodperces időbüntetést kapott, amit utólag hozzáadtak az idejéhez.
„Odáig minden szuperjónak nézett ki, jól menedzseltem a futamot, különösen az első etapot a lágy gumikon. Egyszerűen sokkoló, ahogyan előzött, szinte lehetetlen módon. Egyszerűen csak beküldte oda az autót. Nem tudom, hogy az ő autója sérült-e, de eléggé sokkoló, hogy az enyém mennyire. Nagyon frusztráló” – összegzett Cunoda a kiesés után.
Az ütközés:
Tsunoda gets squeezed by Ricciardo and bounced out of the race 💥😮#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/uw8xRTrLFk
— Formula 1 (@F1) October 30, 2022
Ricciardo ellenben nem gondolta úgy, hogy sokkoló lett volna, amit tett, és némileg a japánt is felelősnek gondolja. „Láttam a visszajátszást, és nem volt kirívó [a manőverem] Bementem, blokkoltam a kereket és nekimentem. Úgy érzem, eléggé szűken tartottam az autót, talán egy kicsit én voltam a ludas, nagy a holttér, de mindössze arra lett volna szükségünk, hogy harminc centiméterrel több helyet adjunk egymásnak, és akkor mindketten rendben lettünk volna.”
„Nem próbáltam meg bevetődni mellé a kanyarba, csak próbáltam ott tartani az autót, kicsit szélesre kényszerítve őt, hogy az új gumikkal jobb kigyorsítást vehessek. De akárhogy is, a tíz másodperces büntetés több mint elég nagy volt, és utána átverekedtem magam a mezőnyön.”
Az ausztrál a kerékcseréjéről a 13. helyre jött vissza, és végül onnan kapaszkodott fel a hetedik helyre. Utólag elárulta, hogy amikor Tom Stallard, a versenymérnöke szólt neki a büntetésről, egy szót sem válaszolt neki a rádióban. „Nem reagáltam Tom üzenetére, amikor közölte, hogy tíz másodperces büntetést kaptam. Úgy voltam vele, hogy »Az egyetlen versenyen, amelyen megvan a tempónk..« Inkább leszegtem a fejem, és végül sikerült elég nagy előnyt kiautóznunk, úgyhogy boldog vagyok.”
Amiatt viszont kicsit keserű lehet a szájíze, hogy az év végén elhagyja a McLarent és jövőre biztosan nem lesz ott a rajtrácson. „Bárcsak lenne rá magyarázat, hogy miért nem gyakrabban ilyen az autó, és miért nincsen gyakrabban olyan versenyem, amelyen támaszkodhatok a kocsira és azt csinálhatok vele, amit akarok. Nyilván már csak két futam van hátra, de jobb később, mint soha. Örülök, hogy volt egy olyan futam, amelyen támadhattam. Normál esetben pontszerző helyen haladva a tükröket szoktuk figyelni, úgyhogy jó érzés volt átmenni a mezőnyön, és biztos vagyok benne, hogy a csapat is boldog és megkönnyebbült a büntetés után.”