back to top
2024. november 22. 16:30

KezdőlapF1A Ferrari megmagyarázta, miért nem adta oda Leclerc-nek Sainz harmadik helyét

A Ferrari megmagyarázta, miért nem adta oda Leclerc-nek Sainz harmadik helyét

-

Charles Leclerc elárulta, a brazíliai futam előtt megbeszélték, hogy Carlos Sainz elengedi őt, ha úgy alakul. Végül meg sem kérték erre a spanyol pilótát, aminek több oka is van.

A világbajnoki cím már eldőlt, de a második helyért még hatalmas csata zajlik Charles Leclerc és Sergio Pérez között. A brazíliai versenyen mindketten a csapattársuk mögött végeztek, és bár a Red Bull ügye sokkal nagyobb visszhangot keltett, a Ferrari pilótája sem volt túlságosan boldog azok után, hogy Carlos Sainz nem engedte el őt.

A második biztonsági autós fázis során a spanyol versenyző a negyedik, a monacói a hatodik helyet foglalta el. Az újraindítás után utóbbi megelőzte Valtteri Bottast, Sergio Pérez mellett pedig mindketten elmentek, így a harmadik, illetve a negyedik pozícióban követték egymást. Leclerc ekkor megkérte a csapatot, hogy szóljanak Sainznak az elengedésről, de a Ferrari ennek nem tett eleget. Még úgy sem, hogy a futam előtti eligazításon megegyeztek erről.

A Ferrari nem adta oda Sainz harmadik helyét Leclerc-nek, aki elárulta, mi alapján várta el ezt

Azonban most nem az a helyzet, mint az időmérőn, amikor teljesen érthetetlen módon intermediate gumikon küldték ki Leclerc-t. Erre ugyanis van logikus magyarázat, más kérdés, hogy az eredmény ismeretében a Ferrari valóban dönthetett volna másképpen. Sainz végül 4,390 másodperccel ért célba Leclerc előtt, aki mögött Fernando Alonso és Max Verstappen is ott loholt. Ez önmagában még nem feltétlenül lett volna probléma, ám a maranellóiaknak figyelembe kellett venniük egy másik tényezőt is.

„Trükkös lett volna megcserélni a két autót az utolsó egyenesben – jelentette ki Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke. – Mert Charles mögött Fernando és Max is ott volt, szóval nehéz és valahol veszélyes is lett volna. Annál is inkább, mert tudtuk, hogy vizsgálat alatt állunk a Cunoda [Jukival] a biztonsági autó mögött történtek miatt.”

A svájci szakember a japán pilóta körüli mizériára célzott, amikor az FIA látszólag megfeledkezett róla. Valójában persze nem ez történt, hanem egy olyan eset állt elő, amellyel előzetesen nem számoltak. Az idei szezonban már a számítógép határozza meg, hogy a lekörözöttek közül ki vette vissza a körét, és ki nem, ám a rendszer még nem tökéletes.

Cunoda a vezető George Russell mögött haladt, amikor kiment kereket cserélni. Mivel a szabályok lehetővé teszik, a bokszbejáratnál sokkal gyorsabban hajtott a brit versenyzőnél, így a pályán megelőzte őt, vagyis visszavette a körét. Aztán persze megállt, így újból lekörözötté vált, ám a rendszer ezt már nem tudta értelmezni, és a két Williamsszel ellentétben az AlphaTauri pilótája nem mehetett el a Safety Car mellett.

És hogy mindez hogyan kapcsolódik a Ferrari versenyzőihez? Úgy, hogy amikor még abban a hitben volt, hogy visszaveheti a körét, Cunoda elment Sainz mellett, aki csak jóval később, de még a biztonsági autó alatt előzte őt vissza. Normál körülmények között ilyenkor tilos a helycsere, és bár a versenyirányítás először jóváhagyta a manővert, a Ferrari attól tartott, hogy utólag esetleg másképp ítélik meg a szituációt. Ez esetben pedig rengeteg pontot buktak volna a konstruktőri bajnokságban, amennyiben Sainzot lassításra szólítják fel.

Leclerc szép felzárkózást produkált, de így sem lehetett teljesen boldog

„A versenyirányítás akkor tisztázott minket, így mondhatni, elég kényelmes helyzetben voltunk, de anélkül, hogy döntés született volna az ügyben, kockázatos lett volna, mert egy öt másodperces büntetés esetében például Carlos egynél több pozíciót veszít – magyarázta Binotto. – Szóval a konstruktőri bajnokság szempontjából mindenképpen jobb volt, hogy a pozíciónkhoz és a pályán kialakult különbségekhez ragaszkodtunk.”

Végül a csapatok közötti összevetésben így is, úgy is 19 pontra olvadt a Ferrari előnye a Mercedesszel szemben, vagyis a döntés az Abu-dzabi Nagydíjra maradt. Ahogyan az egyéni bajnokságban is, ahol szinte biztosan azé lesz az ezüstérem, amelyikük előrébb végez Pérez és Leclerc közül.

Forrás:Autosport

Friss