Az FIA sárga lapot adott a Japán Rallynak, miután több biztonsági probléma adódott az idei verseny során. A szövetség ugyanakkor hangsúlyozta, szeretné megtartani a versenyt a naptárban.
12 év után rendezték meg idén ismét a Japán Rallyt WRC futamként, azonban ez mégiscsak egy teljesen új rendezvény volt, hiszen korábban murvás szakaszok szerepeltek a programban és változott a verseny által érintett környék is, hiszen idén Toyota városában rendezték.
A verseny azonban főként az első napon nem várt problémákkal szembesült. Már a pénteki első szakaszon kigyulladt Dani Sordo és Cándido Carrera Hyundai i20 N Rally1-es autója, azonban szerencsére meg tudott állni a spanyol páros egy olyan részen, ahol a környező növényzet nem tudott kigyulladni. Sordo és navigátora nem volt életveszélyben, ugyanakkor csak a gyorsan kiérő kisebb tűzoltó egységek segítségére tudott számítani, hiszen a hivatásos, nagy járművekkel rendelkező tűzoltók csak egy óra múltán értek a helyszínre, amikor már az autó sem égett.
Ugyancsak péntek reggel egy civil autós hajtott a nap harmadik szakaszára, akivel néhány WRC2-es versenyző is találkozott.
Mindezek után nem csoda, hogy az FIA sárga lapot adott a rendezvénynek.
“A sárga lap egy figyelmeztetés, ugyanakkor lehetőséget ad arra is, hogy az FIA egy külön bizottsága segítségével megoldásra kerüljenek a problémák – mondta Andrew Wheatley, az FIA rally igazgatója a Dirtfishnek. – A rendszer segítségével minden biztonsági probléma megoldható. A figyelmeztetés ellenére még a futam maradhat a WRC naptárában, azonban a következő futamon és előtte a problémás területekre külön lehet figyelni. Nyilván senki nem szeretne olyan versenyen indulni, mely tele van biztonsági problémákkal.”
Az FIA szeretné, ha a Japán rally a jövőben is WRC futam maradhatna.
“Ez a verseny a világbajnokság egyik ikonikus versenye lehet. A verseny központja a világ egyik legnaghyobb autógyártójáról elnevezett váűrosban található, valamint olyan országban rendeznek WRC futamot, ahgol az autógyártók döntő része működik. Az idei futam során szinte az összes Japánban található gyártó képviselőjével találkoztunk. Emellett a verseny szakaszai komoly kihívást jelentenek, és nagyszerű a környező táj is. Ezért Japánnak van helye a WRC naptárban.”