A Ferrari bejelentette, hogy február 14-én, azaz Valentin-napon mutatja be 2023-as autóját. Ezt követően azonnal pályára is viszik az egyelőre még név nélküli versenygépet.
Ahogyan a naptárban is közeledik az új év, úgy a Forma-1 világa is kezd ráfordulni a 2023-as idényre. Ezt jelzi, hogy az Aston Martin nemrég nyilvánosságra hozta a bemutatójának időpontját. Most pedig egy másik csapat is megtette ugyanezt, így fény derült az egyik legjobban várt esemény dátumára, már ami a tesztelés előtti időszakot illeti.
Ez az istálló ugyanis nem más, mint a Ferrari: a maranellóiak február 14-én, azaz Valentin-napon leplezik le az új autót. A konkrét időpontot és helyszínt egyelőre nem tudni, mindenesetre az biztos, hogy a Ferrari elkerülné a tavalyi blamát: akkor egy nappal az esemény előtt kiszivárgott egy fotó a forradalmian új szabályok alapján készült versenygépről.
Ekkora különbségek most biztosan nem lesznek az F1-75-ös és az utódja között. Ennél pontosabban egyelőre nem lehet megnevezni a 2023-as kocsit, ugyanis az elnevezést csak később fogják nyilvánosságra hozni. A tervezés folyamatának projektje a 675-ös kódjelet kapta, ám ennek önmagában nincs köze az autó nevéhez.
SAVE THE DATE: are you ready to fall in love? 😍 ❤ pic.twitter.com/kqO11NUEGO
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 22, 2022
Akármilyen formában is rendezik meg a bemutatót, az biztos, hogy a Ferrari szakít a hagyományokkal, ugyanis nem saját tesztpályáján, Fioranóban próbálja ki először az autót. A maranellói alakulat ugyanis Imolában használja fel a kettőből az egyik filmes napját, és közvetlenül a bemutatót követően Charles Leclerc és Carlos Sainz összesen legfeljebb 100 kilométert tehetnek meg.
A Ferraritól távozik az előző négy évben csapatfőnökként tevékenykedő Mattia Binotto, helyére pedig a várakozásoknak megfelelően az eddig az Alfa Romeót irányító Frédéric Vasseur érkezik. Mindez azért is érdekes, mert az új autó tervezése a svájci szakember felügyelete mellett zajlott, és mivel a legfontosabb döntéseket már meg kellett hozniuk, utódjának ebbe nem nagyon lesz beleszólása.
Kérdés, hogy John Elkann elnök, illetve Benedetto Vigna vezérigazgató megelégszik-e Binotto távozásával, vagy itt nem áll meg a folyamat. Az 53 éves szakember technikai fronton mindenképpen nagy űrt hagy maga után, amit adott esetben a jelenleg hivatalosan a Haasnál dolgozó Simone Resta visszatérése tölthet be. Ugyanakkor a vezetőségnek figyelembe kell vennie, hogy ez esetleg felborítaná a kialakult egyensúlyt, főleg az aerodinamikai részleg vezetője, Enrico Cardile, valamint a koncepcióért felelős főmérnök, David Sanchez esetében.