back to top
2024. november 22. 14:46

KezdőlapF1Csak most érkezett, de már Mick Schumacher elengedéséről beszél a Mercedes

Csak most érkezett, de már Mick Schumacher elengedéséről beszél a Mercedes

-

Nem fog Mick Schumacher útjába állni a Mercedes, ha másik csapatban, adott esetben akár egy rivális istállóban kap ülést a gárda idei tartalékja.

Mick Schumacher az idei szezontól a Mercedes tartalékjaként igyekszik újjáépíteni megtorpanó Forma-1-es karrierjét, és a 2024-es szezonra üléshez jutni a mezőnyben. Sem ő, sem Toto Wolff csapatfőnök nem csinál titkot belőle, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fiának csak átmeneti időszakot jelenthet a Mercedesnél töltött év, és az osztrák üzletember is úgy véli, segíthetnek Micknek a céljai elérésében.

„A legfontosabb tényező a személyisége. Ő egy tanult, intelligens és tehetséges fiatalember. Mindenki láthatja, hogy nagyon jó eredményeket ért el a junior szériákban, és úgy hiszem, hogy amennyiben biztonságos környezetet tudunk neki biztosítani a továbbfejlődéshez, jó pilóta lehet belőle egy állandó ülésben a jövőben” – idézi Wolffot a RacingNews365.com.

Fény derült Mick Schumacher titkos tesztjére a Mercedesszel

Az 51 esztendős osztrák az idén a nagy rivális Red Bull testvércsapatában, az Alpha Tauriban állandó üléshez jutó, tavaly még a Mercedes tartalékjaként tevékenykedő Nyck de Vries-t hozta fel példaként arra, hogy Schumachernek sem fogjnak az útjába állni akkor, ha máshol jut lehetőséghez. De azért nem zárta ki azt sem, hogy a 23 esztendős versenyző a jövőben a Mercedes pilótája legyen.

„Ugyanúgy, ahogy elengedtük Nyck de Vries-t, hogy befuthasson egy karriert, ez olyasmi, ami megtörténhet Mick-el is, akár a mi csapatunkban, akár úgy, hogy elengedjük valahová máshova. Ezt jelenleg még nem tudjuk” – szögezte le.

Wolff hangsúlyozta azt is, hogy a két fél kapcsolata nem egyoldalú, azaz nemcsak Schumacher fog profitálni belőle. „Amiért nagy mértékben hozzá tud járulni [a csapat fejlődéséhez], az az, hogy egy éven át vezette az új generációs autót, valamint két évet versenyzett a Forma-1-ben. Ismeri a gumikat, és tisztában van a jelenlegi generációs Forma-1-es autókra jellemző nehézségekkel. Nagyon nagy segítség lesz a szimulátorban és az autó általános értékelésében. Jó lesz őt a pályán és a megbeszéléseken tudni, mivel egy hiteles fiatal versenyzőről van szó. Ebből a szempontból egyértelműen nyertünk azzal, hogy Mick csatlakozott a csapathoz.”

Ezért nem lett a Haas tartalékja

Noha a Haas leváltotta őt Nico Hülkenbergre, jogosan vetődik fel a kérdés, hogy miért nem hallottunk semmit arról, hogy Mick Schumacher esetleg marad az amerikai istállónál tartalékként. Günther Steiner elárulta, hogy a távozó versenyzőjét nem is érdekelte ez az opció, ő pedig magától nem hozta fel.

Még az ellenfél csapata is korrektebbül bánt Mick Schumacherrel, mint a sajátja

„Hogy őszinte legyek, nem kérdeztem meg. Az mindig nehéz lesz az adott pilótának, ha vezetett egy csapatnak, majd lefokozzák tartalékká. Nem hiszem, hogy boldog lett volna tőle. Ő nem keresett meg ezzel kapcsolatban, én pedig nem akartam megkeresni őt. Kissé olcsó húzás lett volna azt mondani, »Nem engedjük, hogy vezesd az autónkat, de nem szeretnél tartalék lenni?«” – nyilatkozta a GPFans-nek a Haas csapatfőnöke.

És hát, valljuk be, egy topcsapatban Schumacher is jóval többet tanulhat, a Mercedesnél ráadásul együtt dolgozhat a jelenlegi mezőny egyik legjobb pilótájával, akit minden versenyhétvégén testközelből figyel és hallgat majd.

„Jelen állás szerint nyilván nem fogok máshol versenyezni, mert ez egyszerűen nem érdekel. Ha belekóstolsz a legjobba, nem fogod beérni mással, úgyhogy egyértelműen ott leszek a paddockban – utalt arra Schumacher, hogy az sem fordult meg a fejében, hogy az F1-en kívül keressen magának ülést. – 99%-ig biztos vagyok benne, hogy minden futamra elutazom, és ott leszek, és olyan helyzetbe hozom magam, amiben remélhetőleg 2024-ben visszatérek a rajtrácsra.”

Friss