2023. január 29. 02:44
KezdőlapF1Fény derült Mick Schumacher titkos tesztjére a Mercedesszel

Fény derült Mick Schumacher titkos tesztjére a Mercedesszel

-

Érdekes részlet derült ki Mick Schumacher Mercedes-tartalékként adott első hivatalos interjújából, a 23 esztendős pilóta ugyanis elárulta, hogy már 15 éves korában tesztelt a csapattal, még ha csak a virtuális világban is.

A Mercedes a minap bejelentette, hogy a Haastól elküldött, majd a Ferrari akadémiájával is szakító Mick Schumacher lesz 2023-tól a tartalékpilótája. Ez főként szimulátoros munkát, a versenyhétvégéken való rendelkezésre állást és marketingtevékenységet jelent majd a fiatal németnek, aki azzal a céllal vág bele pályafutása következő fejezetébe, hogy 2024-ben már ismét ott legyen a rajtrácson.

Apja nyomdokaiba lépett Mick Schumacher, itt folytatja Forma-1-es pályafutását

Ebből az apropóból Schumacherrel a Mercedes közzétett egy több mint 3 perces interjút, amiből kiderült, hogy nem most járt először a csapat Brackley-ben található központjában. Mindez persze aligha meglepő, hiszen édesapja 2010 és 2012 között a Mercedesnél versenyzett, az viszont már annál inkább az, hogy Mick fiatal gokartosként tesztelt a Mercedes F1-es szimulátorában.

„A változások nyilvánvalóak 2014 óta. Akkor jártam itt legutóbb, és tulajdonképpen belopóztam, hogy először teszteljek a szimulátorban. Óriási változások történtek azóta, amelyek megmutatják, hogy a csapat miért tart ott, ahol. Nagyon boldog vagyok, hogy a részese lehetek ennek, és izgatott, hogy még többet lássak és mindenkit megismerjek” – mondta

Schumacher a belopózást természetesen vélhetően úgy érti, hogy a csapat titokban ültette őt be a szimulátorba, és nem akarta, hogy híre menjen a dolognak. Mick ebben az évben még gokartozott (a felhajtást elkerülendő Mick Junior néven), ráadásul a Ferrari-kötődésű Tony Kart gyári versenyzőjeként. Nem mellesleg a mai napig ez a legsikeresebb szezonja, hiszen második lett a német bajnokságban, az Európa-bajnokságon és a világbajnokságon is.

2014-ben, a gokart-világbajnokságon

A Mercedes eközben 2014-ben indította el fiatal pilótákat támogató programját, amelynek még sem formaautós, sem gokartos tagja nem volt. Schumacher végül nem csatlakozott hozzájuk, 2019-ben pedig, Forma-3-as Európa-bajnoki címét követően a Ferrari akadémiájának tagja lett. Végül így jutott lehetőséghez a Haasnál, ahonnan az idei szezon végén távoznia kellett.

Az interjúban Schumacher beszélt arról is, hogy bár az utóbbi években a Ferrari kötelékéhez tartozott, sosem állt távol tőle a Mercedes. „Nagyszerű itt lenni. Mindig nagyon közel álltam a Mercedeshez, és nemcsak a márka családommal közös története miatt, hanem a Forma-3 és amiatt az idő miatt is, amit fiatalabb koromban itt tölthettem. És ott van a kapcsolatom Totóval (Wolff, a Mercedes csapatfőnöke) is. Nagyon boldog vagyok, hogy a részese lehetek ennek, még úgy is, hogy nem állandó versenyző, hanem tartalék vagyok. Biztos vagyok benne, hogy épp olyan fontos lesz a hozzájárulásom és az, hogy mindent beleadjak, én pedig ezt is tervezem.”

„Nagyon izgatott vagyok. Láttam a fejlődést, amin a W13-as keresztülment az idén, és hogy milyen lépéseket tettek vele a nehéz kezdet után azért, hogy futamgyőztes autó legyen belőle. Egyértelműen izgatott vagyok a jövő év miatt, és hogy mire lehetünk képesek. Remélhetőleg nagy mértékben hozzá tudok majd járulni a fejlődéshez és képesek leszünk a világbajnoki címekért küzdeni.”

A Ferrari elhibázott döntése lökte a Mercedes karjaiba Schumachert – vélemény

Mindeközben persze a Mercedeshez csatlakozás érzelmi oldala sem elhanyagolható. „Sokat jelent. Az apám 2010-től 2012-ig volt ennek a csapatnak a tagja, és részt vett a mostani csapat alapjainak letételében. Nagyon büszke vagyok, hogy most a részese lehetek, és remélhetőleg képes leszek segíteni az előrelépésben és hozzájárulni ehhez a tudásommal.”

Schumacher jövőre az egyetlen olyan tartalékpilóta lesz, akinek ennyire sok tapasztalata van az új generációs autókkal, ami a csapat hasznára válhat. „Ismerem az új generációs autókat és gumikat, tudom, hogy milyen vezetési stílusra van szükség, úgyhogy remélhetőleg ezen a téren is hozzájárulhatok a dolgokhoz, miközben talán látni fogom kívülről, hogy mire van szüksége a versenyzőknek. A szimulátoros munka is nagyon fontos lesz. Rengeteg a dolgunk, és remélhetőleg hozzájárulhatok a tudásommal, miközben én is rengeteget tanulhatok és használhatom ezt a hátralevő karrieremben és életemben.”

Friss