Annak ellenére, hogy korábban közölte, a 2022-es szezon után nyugdíjba vonul, mégis folytatja a munkát a Forma-1 technikai igazgatójaként Pat Symonds.
A többek között korábban a Renault és annak jogelődje, a Benetton technikai igazgatójaként is dolgozó, 1994-ben és 1995-ben Michael Schumacherrel, 2005-ben és 2006-ban Fernando Alonsóval világbajnoki címet nyerő Pat Symonds 2017-ben lett a Forma-1 technikai igazgatója, fő feladatául pedig azt kapta, hogy csapatával közösen alkossák meg a Forma-1 eredetileg 2021-re tervezett, végül a koronavírus-járvány miatt 2022-re halasztott reformcsomagjának technikai részét.
Nem megy sehova
A 2021-es szezon végén pedig napvilágot látott, hogy az új szabályok első évének lezárultával, azaz 2022 végén ő és Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója is távozik, végül azonban csak Brawn ment, Symonds ugyanis folytatja a munkát.
„Az volt a tervem, hogy tavaly nyáron visszavonulok, és be is adtam a felmondásomat. Az embernek el kell gondolkoznia ezeken a dolgokon. El is fogadták, majd Stefano [Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója] hallott róla, és azt mondta, hogy »nem, szerintem ez nem jó ötlet.« Úgyhogy még mindig itt vagyok, továbbra is csinálom, és szerintem még jó darabig itt is leszek” – árulta el Symonds az Autosport International üzleti fórumán.
Hogy ezen kívül Domenicali mivel győzte őt meg a folytatásról, azt a szakember nem mondta el, de ezzel biztossá vált, hogy az F1 rangidős mérnökeként a következő, 2026-ban érkező szabálycsomagon is dolgozni fog az FIA Nikolasz Tombazisz által vezetett technikai csapatával közösen.
Symonds nem mellesleg már így is örökre beírta magát az F1 történetébe azzal, hogy kulcsszerepet vállalt a sportág első, valóban bevált előzést segítő szabálycsomagjában, miközben már a 2009-es szabályváltozások előtt is részese volt az azt meghatározó technikai munkacsoportnak, de azt „iskolai projektnek” titulálta a 2022-es szabálycsomaggal kapcsolatos munkához képest, amelyhez jóval nagyobb források álltak a rendelkezésükre.
A szakember neve sokaknak egyébként a 2009-es ütközésbotrányból lehet ismerős, amely után őt és Flavio Briatorét is eltiltották az F1-től, de végül mindketten megállapodtak az FIA-val. Noha időközbe a Virgin Racing tanácsadójaként is dolgozott, Symonds főállásban 2013-ban, a Williams technikai főigazgatójaként tért vissza a sportágba.
Az F1 egyik legarcátlanabb csalása volt, mégis olcsón megúszták a bűnösök