back to top
2024. november 22. 09:09

KezdőlapHírekMégsem vonul vissza a Forma-1 technikai guruja

Mégsem vonul vissza a Forma-1 technikai guruja

-

Annak ellenére, hogy korábban közölte, a 2022-es szezon után nyugdíjba vonul, mégis folytatja a munkát a Forma-1 technikai igazgatójaként Pat Symonds.

A többek között korábban a Renault és annak jogelődje, a Benetton technikai igazgatójaként is dolgozó, 1994-ben és 1995-ben Michael Schumacherrel, 2005-ben és 2006-ban Fernando Alonsóval világbajnoki címet nyerő Pat Symonds 2017-ben lett a Forma-1 technikai igazgatója, fő feladatául pedig azt kapta, hogy csapatával közösen alkossák meg a Forma-1 eredetileg 2021-re tervezett, végül a koronavírus-járvány miatt 2022-re halasztott reformcsomagjának technikai részét.

Embed from Getty Images

Nem megy sehova

A 2021-es szezon végén pedig napvilágot látott, hogy az új szabályok első évének lezárultával, azaz 2022 végén ő és Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója is távozik, végül azonban csak Brawn ment, Symonds ugyanis folytatja a munkát.

„Az volt a tervem, hogy tavaly nyáron visszavonulok, és be is adtam a felmondásomat. Az embernek el kell gondolkoznia ezeken a dolgokon. El is fogadták, majd Stefano [Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója] hallott róla, és azt mondta, hogy »nem, szerintem ez nem jó ötlet.« Úgyhogy még mindig itt vagyok, továbbra is csinálom, és szerintem még jó darabig itt is leszek” – árulta el Symonds az Autosport International üzleti fórumán.

Hogy ezen kívül Domenicali mivel győzte őt meg a folytatásról, azt a szakember nem mondta el, de ezzel biztossá vált, hogy az F1 rangidős mérnökeként a következő, 2026-ban érkező szabálycsomagon is dolgozni fog az FIA Nikolasz Tombazisz által vezetett technikai csapatával közösen.

Nagy név távozik a Forma-1 vezetéséből

Symonds nem mellesleg már így is örökre beírta magát az F1 történetébe azzal, hogy kulcsszerepet vállalt a sportág első, valóban bevált előzést segítő szabálycsomagjában, miközben már a 2009-es szabályváltozások előtt is részese volt az azt meghatározó technikai munkacsoportnak, de azt „iskolai projektnek” titulálta a 2022-es szabálycsomaggal kapcsolatos munkához képest, amelyhez jóval nagyobb források álltak a rendelkezésükre.

A szakember neve sokaknak egyébként a 2009-es ütközésbotrányból lehet ismerős, amely után őt és Flavio Briatorét is eltiltották az F1-től, de végül mindketten megállapodtak az FIA-val. Noha időközbe a Virgin Racing tanácsadójaként is dolgozott, Symonds főállásban 2013-ban, a Williams technikai főigazgatójaként tért vissza a sportágba.

Az F1 egyik legarcátlanabb csalása volt, mégis olcsón megúszták a bűnösök

Friss