back to top
2024. november 26. 06:18

KezdőlapF1Nagy dobásra készül idei autójával a Ferrari - kérdés, hogy mindez mire...

Nagy dobásra készül idei autójával a Ferrari – kérdés, hogy mindez mire lesz elég

-

A 675-ös kódnév alatt futó 2023-as Ferrari nagyon jól teljesít a szimulátorban.

Az olasz Forma1a.uno Ferrarinál dolgozó forrásokra hivatkozva a maranellóiakra nézve igencsak pozitív hírekről számolt be. A szaklap azt írja, hogy a 2023-as autóját február 14-én, Valentin-napon bemutató Scuderia nagyon jól áll az új versenygéppel, amely a szimulátorban kapott adatok alapján egy másodperccel gyorsabb a 2022-es F1-75-nél.

Mindez annak tükrében hangzik igencsak biztatóan, hogy 2023-tól a pattogás csökkentését célzóan változtattak a padlólemezt érintő aerodinamikai szabályokon, amitől Nikolasz Tombazisz, az FIA formaautós bizottságának vezetője körönkénti fél másodperces lassulást vár. Azaz a tavalyi Ferrari a hírek szerint nemhogy eltüntette mindezt, hanem további egy másodpercet gyorsult az elődhöz képest.

A Ferrari már most közölte, mi lesz a márka rajongóinak Valentin-napi ajándéka

Az egyelőre 675-ös kódjelű idei Ferrarinak a hírek szerint egyébként a tavalyinál 30 lóerővel erősebb lesz a motorja, amit a megbízhatóságot célzó fejlesztésekkel értek el Maranellóban, mert így magasabb tartományban használhatják majd az erőforrásokat. Ezt a számot ugyanakkor fenntartásokkal kell kezelni, és egyes források szerint a 15 lóerő áll közelebb a valósághoz.

A gyorsuláshoz emellett pedig a Pirelli 2023-as abroncsai is hozzájárulhatnak, az olasz gyártó célja ugyanis az volt, hogy csökkentse a 2022-es kocsikkal fellépő, elsősorban lassabb tempónál jelentkező alulkormányzottságot. Ha ez megvalósul, annak a túlkormányzott autót kedvelő Max Verstappen és Charles Leclerc is örülhet.

Tilos növelni a teljesítményén, mégis jóval erősebb lehet a Ferrari 2023-as motorja

Nem Imolában lesz a bejáratás

A Formu1a.uno úgy tudja, hogy az eredetileg tervezett forgatókönyvvel ellentétben a Valentin napi bemutatót követően nem Imolában, hanem az eddig megszokottakhoz hasonlóan Fioranóban járatják majd be az új versenygépet, mert logisztikailag nem lenne kivitelezhető elszállítani azt az Enzo e Dino Ferrari versenypályára.

Mindez utalhat arra, hogy a gyártással kicsit késésben van a Scuderia, de a lényeg persze az, hogy a február végi bahreini tesztekre minden készen álljon.

A szaklap eközben arról is beszámolt, hogy a január elején munkába állt Frédéric Vasseur, az istálló új csapatfőnöke egyelőre az alkalmazottak nagy örömére nem kezdett átszervezésekbe, hanem inkább azt tartja szem előtt, hogy zavartalanul haladjon a felkészülés a 2023-as szezonra.

Noha a Ferrarinál egyértelműen szükség lesz változtatásokra ahhoz, hogy kiküszöböljék a tavalyi hibákat, egy ekkora szervezetnél általában nem kifizetődő, ha valaki ajtóstul ront a házba. Ebből a szempontból érthető Vasseur hozzáállása.

A Ferrari távolmaradási pénzt fizetett Binottónak, ekkor láthatjuk leghamarabb újra az F1-ben

Friss