2023. február 06. 14:52
KezdőlapF1A Ferrari távolmaradási pénzt fizetett Binottónak, ekkor láthatjuk leghamarabb újra az F1-ben

A Ferrari távolmaradási pénzt fizetett Binottónak, ekkor láthatjuk leghamarabb újra az F1-ben

-

Egy olasz szaklap a Maranellóból származó információira hivatkozva tudni véli, hogy Mattia Binotto meddig nem vállalhat munkát a Forma-1-ben. Eközben a Scuderia motorrészlegéről pozitív fejlemények érkeztek.

Hivatalosan a mai napon, azaz 2023. január 9-én állt munkába Frédéric Vasseur, a Ferrari tavaly bejelentett új csapatfőnöke. Az istállót 2019-től a tavalyi szezon végéig irányító Mattia Binottót váltó francia szakember tavaly decemberben vált el a Saubertől, és mostanáig nem ásta bele magát új feladatába, csak az olyan, kötelező köröket futotta le, mint a bejelentéséhez összehozott fotózás.

A Formu1a.uno szerint így még csak most fogja köszönteni a csapatnál dolgozókat, akiktől Binotto tavaly december 20-án búcsúzott el a gyárban, hogy megkezdje kényszerszabadságát (az angolban gardening leave, ami magyarra fordítva kertészkedési szabadság lenne). A szaklap szerint mindez pedig 12 hónapon át tart majd, ami meglehetősen hosszú idő, de a svájci olasz azért ment bele, mert kompenzációt kap korábbi munkaadójától azért, hogy lényegében 2023-ig ne vállaljon munkát sem másik istállónál, sem az FIA-nál vagy a Liberty Mediánál.

Elsősorban Binotto mérnöki tapasztalata és szakértelme érhet aranyat a riválisoknak, hiszen akár a Red Bull tavaly felállított motorrészlegének, akár a Forma-1-be 2026-tól beszálló Audinak is a hasznára válhatna a svájci olasz, de a Renault-nál is lehetne helye. A Mercedesnél csak azért nem, mert Toto Wolff korábban a kettejük finoman fogalmazva sem zökkenőmentes kapcsolatára utalva kizárta ezt az eshetőséget.

Audi, Red Bull, vagy Mercedes? – bármelyiknél kiköthet a Ferrari távozó csapatfőnöke

Változások a motorrészlegen

Ami a csapat struktúráját illeti, a Formu1a.uno arról számolt be, hogy bár komoly átrendeződés egyelőre nem történt, a motorral kapcsolatos munkából csapatfőnökként is jókora szeletet vállaló Mattia Binotto távozása ezen a fronton átrajzolta az erőviszonyokat. Ezután Enrico Gualtieri motorfőnök felelőssége minden, ami a motorrészlegen történik, beleértve a 2026-os erőforrás előkészületeit is. Ami már javában zajlik, néhány hete ugyanis a kapacitások 20%-át átállították a 2026-os projektre. Ez az arány innentől majd fokozatosan nőni fog.

Eközben novemberben visszatért a csapathoz a néhány évet a Maseratinál töltő Davide Mazzoni, hogy átvegye a belső égésű motorért felelős részleg vezetését. Mazzoni a Todt-Schumacher-Brawn érában már dolgozott a Ferrarinál a motorguru Paolo Martinelli irányítása alatt.

Ami a 2023-as motort illeti, a szaklap szerint a csapat kiküszöbölni látszik a megbízhatósági problémákat, és a tavalyi ugyanezen időszakkal ellentétben maximális teljesítménnyel is futtatja az erőforrást a próbapadon. A megbízhatósági fejlesztések pedig a reményeik szerint azt eredményezik, hogy végig tudják csinálni 4 motorral az évet, azaz csak egy motorral lépik át a keretet.

Kitiltás egy megbeszélésről és két komoly szponzor elvesztése – ezek nem a Ferrari hetei

Friss