Az Alfa Romeo F1-es csapata váratlanul előállt egy új festéssel. A projektben egy graffitiművészt hívtak segítségül, a cél pedig az, hogy a szurkolókat közelebb hozzák a csapathoz. Az idény során viszont az autó nem ezekben a színekben fog pompázni.
Az előzetes információk szerint a Haas istállója leplezte volna le elsőként idei autójának festését kedden, magyar idő szerint 3 órakor. Egy másik csapat, az Alfa Romeo azonban közbeszólt, és egy váratlan bejelentéssel megelőzték ellenfelüket. A hinwili alakulat ugyanis szintén bemutatott egy festést, még ha ez nem is a 2023-as szezonban használt autó külseje lesz.
Introducing Alfa Romeo F1 Team Stake x BOOGIE: The 'Art Car' collab#GetCloser #F1 pic.twitter.com/rhBXjBfvO7
— Alfa Romeo F1 Team Stake (@alfaromeoorlen) January 31, 2023
Az Alfa Romeo támogatásával az utolsó évére készülő Sauber egy művészeti projektet indított el. Ennek keretében egy BOOGIE művésznevű graffitist kértek fel, hogy alakítsa át a gyárban található egyik autót. Az eredmény meglehetősen egyedire és látványosra sikeredett. Az átszínezett autót a svájci Alpokban mutatták be a nagyközönségnek.
BOOGIE egy Németországban született, jelenleg Svájcban élő graffitiművész, aki eddigi karrierje során már több mint 40 országban alkotott. Pályafutása során számos nagy világmárkával, valamint más remek művészekkel dolgozott együtt. Ami biztos, hogy az Alfa Romeóval való együttműködése igencsak emlékezetes lett.
A csapat közleménye úgy fogalmaz, hogy mindez nem egy szimpla PR-akció, hanem egy kampány kezdete, aminek során próbálják közelebb hozni a szurkolókat a csapathoz. Az Alfa Romeo partnere, a JigSpace létrehozta a dizájn 3D-s modelljét, emellett az autó fizikai formában is létezik, és három városban is be fogják azt mutatni az érdeklődőknek.
Február 7-e és 9-e között Londonban lesz megtekinthető, majd a tervek szerint Zürichben, a Sauber hazájának egyik legnagyobb városában is megjelenik. Emellett természetesen az Alfa Romeo hinwili központjában is ott lesz, ráadásul oda a csapat meghívja a leghűségesebb szurkolókat. Ennek során nemcsak az új külsővel rendelkező autót láthatják, hanem BOOGIE-val is találkozhatnak, és vele együtt alakíthatják tovább a dizájnt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az egy évig tartó kampány végén a csapat jótékony célra bocsátja a végleges darabot: az autót elárverezik, a befolyt összeget pedig az Alfa Romeo partnerének, a Save the Children alapítványnak ajánlják fel. Ami pedig a nagydíjhétvégéken látott festést illeti, azt egy hét múlva, február 7-én fogják leleplezni.