Csou Kuan-jü és az Alfa Romeo elsőségét hozta a második nap a bahreini F1-es teszten, de a kínai pilóta a lágy gumiknak köszönhette a helyezését. A topcsapatok közül a Red Bull végzett a legjobb helyen a második időt autózó Max Verstappennel, a Mercedesnek pedig főhet a feje, miután George Russell alatt délután megállt a W14-es.
A második nappal folytatódott a három napon át tartó F1-es teszt Bahreinben, és akárcsak az első napon, ezúttal is a Red Bull nyújtotta a legmeggyőzőbb teljesítményt. Még úgy is, hogy az első helyet most nem a bikások, hanem az Alfa Romeo kaparintotta meg Csou Kuan-jü révén.
Miután a nap végére az első nyolc helyezettnek sikerült Verstappen tegnapi 1:32.837-es legjobbján belülre kerülnie, Csou 1:31.610-es, a tesztnap hajrájában futott körrel 4 századdal előzte meg a délután elején élre álló hollandot. Viszont a kínai pilóta mindezt a leglágyabb, C5-ös keverékkel tette meg, amit rajta kívül csak a hetedik helyen záró Logan Sargeant használt a nap folyamán.
A 2. nap délelőttjének összefoglalója:
A Ferrari volt a leggyorsabb, Hamilton autóját javítani kellett – bahreini teszt 2. nap, délelőtt
A többiek Nico Hülkenberget és Nyck de Vries-t (C4) kivéve mind a C3-as, vagy annál is keményebb gumin érték el a legjobb idejüket.
Ez alapján az 1:31.650-et repesztő, a szintén C3-ason a harmadik helyen záró Fernando Alonsónak 5 és fél tizedet adó Verstappen teljesítménye ismét kiemelkedett, miközben az Aston Martin továbbra is erősnek tűnik.
Rajtbaleset egy teszten? – Bahreinben majdnem összehozták (videó)
A Ferrari nem zárt kiemelkedő napot, de továbbra sem tudjuk, hogy ki mennyi üzemanyaggal és milyen motorbeállítással körözött, ezért messzemenő következtetéseket nem lehet levonni abból, hogy Sainz több mint 8 tizedet, Leclerc pedig több mint 1 másodpercet kapott Verstappentől C3-as gumin.
A Mercedes ellenben vakarhatja a fejét, mert náluk nemcsak a tempó hiányzott – vagy legalábbis nem mutatták meg, hogy mit tudnak valójában –, hanem ezúttal a megbízhatóság is, másfél órával a teszt vége előtt ugyanis George Russell alatt megállt a W14-es. A csapat később megerősítette, hogy hidraulikai hiba lépett fel, ami miatt másfél órányi pályaidőtől estek el, amiből adódóan mindenkinél kevesebb km-rel zárták a napot.
Így állt meg az autó Russell alatt:
George Russell's testing session came to an early end due to this stoppage 😫#F1 #F1Testing pic.twitter.com/befVyImmug
— Formula 1 (@F1) February 24, 2023
Ami a megtett köröket illeti, ma az Alpha Tauri jeleskedet ezen a téren, hiszen mindenkinél több, 159 kört teszteltek, de nem sokkal maradt el tőlük az egész nap vezető Logan Sargeanttal 154 körig jutó Williams sem. A harmadik helyen a McLaren zárt 139 körrel, majd következett a Ferrari (138), a Haas (135), az Alfa Romeo (132), az Aston Martin (130), a Red Bull (123), az Alpine (108) és a Mercedes (98).
A tesztelés magyar idő szerint holnap reggel 8 órától folytatódik a harmadik, egyben utolsó nappal, amelyet a rallycafe.hu-n élőben követhet.
Az első napról szóló szöveges tudósításunkat ITT, a másodikról szólót ITT olvashatja vissza.
A 2. bahreini tesztnap végeredménye:
- Csou, Alfa Romeo, 1:31.610, C5 – 133 kör
- Verstappen, Red Bull, 1:31.650, C3 – 47 kör
- Alonso, Aston Martin, 1:32.205, C3 – 130 kör
- De Vries, AlphaTauri, 1:32.222, C5 – 74 kör
- Hülkenberg, Haas, 1:32.466, C4 – 68 kör
- Sainz, Ferrari, 1:32.486, C3 – 70 kör
- Sargeant, Williams, 1:32.549, C5 – 154 kör
- Leclerc, Ferrari, 1:32.725, C3 – 68 kör
- Piastri, McLaren, 1:33.175, C3 – 74 kör
- Gasly, Alpine, 1:33.186, C3 – 59 kör
- Magnussen, Haas, 1:33.442, C3 – 67 kör
- Ocon, Alpine, 1:33.490, C3 – 49 kör
- Russell, Mercedes, 1:33.654, C3 – 26 kör
- Perez, Red Bull, 1:33.751, Proto – 76 kör
- Hamilton, Mercedes, 1:33.954, C3 – 72 kör
- Norris, McLaren, 1:35.522, C2 – 65 kör
- Cunoda, AlphaTauri, 1:35.708, C2 – 85 kör