back to top
2024. november 22. 12:10

KezdőlapF1Ököllel ütötte a falat a pilóta - nagy bajban lehet a McLaren

Ököllel ütötte a falat a pilóta – nagy bajban lehet a McLaren

-

Igencsak frusztrált volt Lando Norris a bahreini F1-es teszt után.

Noha a puding próbája az evés lesz, és a jövő heti Bahreini Nagydíjig nem fogunk pontos képet kapni arról, hogy milyenek az F1-es mezőny 2023-as erőviszonyai, azt már most kijelenthetjük, hogy a McLaren nem úgy kezdte az évet, ahogyan szerette volna: Zak Brown, a wokingiak vezérigazgatója a tesztelés során beismerte, hogy nem tartanak ott, ahol akarnak, és az MCL60-as modell fejlesztésével nem érték el a szezon elejére kitűzött célokat.

Az autó tehát egyelőre nem elég jó, mindennek tetejébe pedig a tavalyi teszteléshez hasonlóan most is folyamatos megbízhatósági problémákkal kellett szembesülnie a csapatnak. Míg 2022-ben a fékek jelentettek gondot, addig most az első kerekek belső oldalán levő légterelő elemet nem sikerült elég merevre gyártani, ami miatt több alkalommal is meg kellett erősíteni azt a garázsban. A rendszeres munkálatok akkora időveszteséget okoztak, hogy a három nap során a McLaren tette meg a legkevesebb kört.

Lando Norris, McLaren, Bahrein, teszt
Norris a bahreini teszten Fotó: Pirelli

A legjobb négybe vágyó istálló pedig a jelek szerint nemhogy nem tudott javítani tavalyhoz képest, és előállni a középmezőny leggyorsabb autójával, hanem még hátrébb is csúszott az erősorrendben. Mindez pedig eléggé frusztrálttá tette az alakulattal ötödik szezonját kezdő Lando Norrist, aki miután csupán 37 megtett körrel a 11. helyen zárta az utolsó tesztnapot, a garázsban vezette le a dühét.

„Láttam, ahogy elhagyta a garázst és átsétált a versenyzőnek kialakított szobába, és Landóra nagyon nem jellemző módon menet közben ököllel beleütött a falba. Nem olyan ütés volt, hogy most akkor ledöntöm a falat, de látszott rajta a frusztráltság” – mesélte Will Buxton, az F1 TV riportere a tesztelés vége utáni levezető műsorban.

Elhagyhatja a McLarent?

Egyetlen ilyen jelenetből persze nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, de az tény, hogy Norrisnak már lett volna lehetősége távozni a McLarentől, és más csapatok mellett a Red Bull is érdeklődött a szolgálatai iránt. A paddockban nagyon sokra tartott, még mindig csak 23 esztendős versenyző azonban 2025 végéig elkötelezte magát a wokingiak mellett, akik az azóta a Sauberhez távozott csapatfőnök, Andreas Seidl, illetve Zak Brown irányítása alatt a fejlődés jeleit mutatták.

Ám amennyiben megtorpan ez a fejlődés, vagy esetleg még vissza is esnek, az alighanem komolyan gondolkodóba fogja ejteni Norrist.

Csapatfőnöke után sztárpilótáját is elveszítheti a McLaren?

A Mercedesnél Lewis Hamilton utódjaként is felmerülő fiatal brit a teszt során azt hangsúlyozta, hogy egyelőre nem gondolkodik azon, hogy elhagyja a McLarent, de azért megjegyezte, hogy nem az a türelmes típus.

„Még itt leszek néhány évig, mert itt akarok lenni – nyilatkozta a Sky Sports-nak a második tesztnap végén. – Nem azért, mert tudom, hogy világbajnoki címeket fogunk nyerni, vagy ilyesmi. Tudtam, hogy ez egy hosszú út, és fejlesztenünk és javítanunk kell azon, amink van, hogy eljussunk oda.”

„Minden eshetőséget számításba vettünk, és benne van, hogy ez tovább tart, mint ameddig a szerződésem szól. Jelenleg viszont nem gondolom, hogy erről kell beszélgetnem. Nem én vagyok a legtürelmesebb fickó, ugyanakkor elégedett vagyok a csapat munkájával és terveivel.”

A McLaren már az idei autójának bemutatóján igencsak visszafogottan beszélt a szezon eleji kilátásokról, és elmondta, hogy az Azeri Nagydíj körülre tervezett fejlesztési csomagjától vár sokat. Ezért, ha nem is kezdik jól a szezont, még mindig ott a lehetőség a menet közbeni fejlődésre.

Ismét létrejön az F1 történetének egyik legnagyobb égését hozó házassága?

„Látni fogjuk, hogy a középmezőny nagyon egyben van. Ez azt jelenti, hogy amennyiben nem végzel elég jó munkát, akár csak abban, hogy miként állítod be az autót és hozol ki mindent abból amid van, akkor a Q1-ből való kijutással is megszenvedhetsz, ellenkező esetben pedig akár a Q3-ba is kerülhetsz – nyilatkozta Andrea Stella, a wokingiak új csapatfőnöke. – Ha a versenyképességről beszélek, azt mondanám, hogy a célunk a szezonra az, hogy a legjobb négybe tartozó autónk legyen. Jelenleg viszont nem feltétlenül vagyunk ott.”

Friss