back to top
2024. november 24. 15:41

KezdőlapF1Mercedes: Ha mi ugyanazt csinálnánk, mint a Red Bull, eltörne az autó...

Mercedes: Ha mi ugyanazt csinálnánk, mint a Red Bull, eltörne az autó alja

-

A Mercedes egyik alkalmazottja elárulta, melyik területen jár biztosan mindenki előtt a Red Bull az idei autójával.

Világos, hogy a Red Bull várhatja a legjobb helyzetből a 2023-as F1-es szezon rajtját, miután az energiaitalos csapat teljesített a legjobban a szezon előtti teszten: az RB19-es egy körön és hosszabb etapokon is a leggyorsabb volt, valamint szemre is a legjobb egyensúllyal rendelkezett.

A tavalyi autó agresszív továbbfejlesztése egyelőre sokak szerint elérhetetlenné tette a többiek számára a konstruktőri címvédőt, amelynek versenygépe továbbra sem pattog, miközben a Ferrari és a Mercedes esetében – bár mérséklődött – olykor továbbra is felfedezhető ez a jelenség. A maranellóiak viszont csak úgy tudták kordában tartani a delfinezést a teszten, hogy az ideálisnál jobban megemelték az SF-23-as hasmagasságát, miközben a Red Bull az Auto Motor und Sport mercedeses forrása szerint mindenkinél jobban le tudja engedni az autóját.

„Tíz milliméterrel vannak alacsonyabban, mint bárki más. Ha mi ennyire alacsonyra engednénk az autót, eltörne a padlólemez” – mondta a Mercedes embere.

Fotó: Red Bull Racing

Mindez azért fontos, mert a szívóhatású autók a leszorítóerő nagy részét a kocsi alatt futó Venturi-csatornákkal állítják elő, amelyek annál hatékonyabbak, minél kevesebb levegő szökik ki oldalt, a padlólemez szélénél. Hogy a Red Bull ennyire alacsony hasmagassággal tud körözni, és mégsem pattog, nagy előnyt jelent nekik, miközben más erősségei is vannak az RB19-esnek.

„Később fékeznek, sokkal korábban gyorsítanak ki, és elképesztően sok időt nyernek a jobb hátsó tapadással. Ha mi így mennénk bele a kanyarokba, a kanyarcsúcspontig sem jutnánk el” – idézi Toto Wolffot, a Mercedes csapatfőnökét az Auto Motor und Sport.

Ráadásul Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint sikerült elérniük, hogy Max Verstappennek és Sergio Péreznek is feküdjön az idei autó.

„Perez problémáit perspektívába kell helyezni. Tavaly olyan autónk volt, amit Checo nagyon jól tudott kezelni az év elején, de amint továbbfejlesztettük, Verstappen vált egyre elégedettebbé vele. A különbség kettejük között, hogy Verstappen szereti, ha jól tapad az autó eleje, és élesen lehet fordulni vele. Pérez ezzel szemben kicsit más, ő a kevésbé drámai autót kedveli. Az idén azonban a jelek szerint megoldást találtunk rá, hogy mindkét pilóta kihasználhassa a képességeit” – nyilatkozta az osztrák a Sky Sports-nak, de természetesen részleteket nem árult el arról, hogy miként érték ezt el.

Friss