A hétvégén rendezték a Phillip Island Classicot, ahol a régi idők autói mentek pályára. Természetesen a Forma-1 sem maradhatott ki a sorból, és a nézők több 70-es, illetve 80-as évekbeli versenygépet is megcsodálhattak.
Bár egy Forma-1-es autó manapság már csak egy szezont versenyez, és ezzel teljesíti is érdemi feladatát, és régen is legfeljebb csak pár év erejéig használtak egy-egy konstrukciót, azért nem mindegyik kocsi csak a múzeumokban porosodik, vagy rosszabb esetben a hulladéktárolóban köt ki. Időről időre ugyanis pályára viszik ezeket az autókat, hogy azok is megcsodálhassák őket a pályán, akiknek korábban erre nem volt lehetőségük.
Ferrari 156/85
Az elmúlt hétvégén is egy ilyen eseményt rendeztek az ausztráliai Phillip Islanden, amely leginkább arról ismert, hogy évről évre fogadja a MotoGP,- valamint a Superbike-világbajnokság, illetve azok betétkategóriáinak mezőnyét. Most azonban négykerekűekkel volt tele a pálya, ugyanis az elmúlt napokban tartották a Phillip Island Classic elnevezésű rendezvényt.
@BaronVonClutch proper race cars at Phillip Island this weekend#F1#PhillipIsland @PIARC pic.twitter.com/QWIGStqR2X
— Eric Was Once In Adelaide (@EricInAdelaide) March 11, 2023
Ensign N179
Bár a részletekről nem lelhető fel túlságosan sok információ, a különböző videómegosztó, illetve közösségi portálokra kikerült felvételek alapján számos autóra rá lehet ismerni. Természetesen a Forma-1-es kocsik is képviseltették magukat, leginkább a 70-es, illetve a 80-as évekből, és akadt, amelyik egészen sikeres „pályát” tudott maga mögött.
Az eseményen egy Ferrari is ott volt, méghozzá az 1985-ös, turbómotoros 156/85-ös. A versenygép két futamot is nyert Michele Alboreto révén, és az olasz pilóta egy ideig a világbajnoki címért is harcban volt, de végül alulmaradt a McLarent hajtó Alain Prosttal szemben. Igaz, ő a 27-es számú kocsival versenyzett, míg most a 28-ast lehetett megcsodálni, amelyikkel egy futamot René Arnoux teljesített, majd a francia versenyző kirúgása után Stefan Johansson ült a volán mögött a szezon érdemi részében.
A Hesketh 308-as szintén ott volt a pályán, amellyel 1974-ben és 1975-ben versenyzett a csapat. Az autó leginkább arról nevezetes, hogy James Hunt ezzel aratta saját maga első és az istállója egyetlen F1-es győzelmét az 1975-ös Holland Nagydíjon. Ezenkívül a teljesség igénye nélkül a kilátogatók láthatták a Shadow DN8-ast (1976 és 1978 között versenyzett), az Ensign N179-est (1979), a Tyrrell 011-est (1981-83), valamint az első Forma-1-es Benettont, a B186-ost (1986).
Persze messze nemcsak F1-es autókat mutattak meg a kíváncsi szemeknek, számos más kategória is helyet kapott a programban. Többek között régi Forma-2-es kocsik is pályára gurultak, és az egyikben fedélzeti kamerás felvétel is készült. Egészen konkrétan a March 722-esről van szó, amelyben például a néhai François Cevert versenyzett az 1972-es idény néhány versenyén.