back to top
2024. november 26. 10:56

KezdőlapF1Hamilton a stratégiát és a beállításokat okolta, majd óriási túlzásba esett

Hamilton a stratégiát és a beállításokat okolta, majd óriási túlzásba esett

-

Nem volt elégedett saját helyezésével Lewis Hamilton a Szaúd-arábiai Nagydíj után, majd közölte, még soha nem látott olyan domináns autót, mint az idei Red Bull.

Lewis Hamilton ugyan javított két helyet a rajtpozíciójához képest a Szaúd-arábiai Nagydíjon, de így is csapattársa mögött, ötödikként végzett, miután nem tudta kihasználni, hogy a második etapban ő a közepes, míg George Russell a kemény gumikon haladt.

A hétszeres világbajnok egész hétvégén küszködött a W14-essel, amelyről az időmérő edzés után elmondta, hogy egyszerűen nem tud összhangba kerülni vele. A futam után pedig kifejtette, hogy sem a csapat stratégiája, sem a beállítások nem segítették.

„Remek pontokat szereztünk csapatként, George harmadik lett (akkor még nem lehetett tudni, hogy végül Alonso büntetését törlik – a szerk.), ami csodálatos. Én felzárkóztam, és ebben is szoktunk reménykedni, hogy legalább lépdelünk előre. Úgyhogy igazán hálás vagyok, hogy a hetedik helyről feljöttem az ötödikre.”

Odalett Hamilton magabiztossága – „nyomorúságos” a helyzet

„A stratégia nem igazán vált be nálam, és a beállítás is kissé félrement. Szerintem, ha George beállítását használtam volna, jobb helyzetben lettem volna. Úgyhogy sok mindenen kell dolgozni, de vannak pozitívumok” – nyilatkozta a Sky Sports-nak a hétszeres világbajnok.

Hamilton elárulta azt is, hogy a Mercedes tudatosan osztotta meg a beállításokat a két autó között, és szerinte előzetesen arra volt nagyobb az esély, hogy Russell beállításai nem fognak működni.

„Ez 50/50 volt, én választottam az egyik utat, ő a másikat. Amerre ő ment, az a leggyakrabban a rossz irány, de most valamiért működött. Én leginkább csak tartani tudtam a tempóját ezen a hétvégén, mintsem gyorsabb legyek nála. De keményen fogok dolgozni, hogy biztosítsam, legközelebb jobb helyzetben legyek” – tekintett előre a 38 esztendős brit.

Soha nem tapasztalt dominanciáról beszél

Hamiltontól a Red Bull újabb kettős győzelmét követően megkérdezték azt is, mennyire aggasztó az F1-nek, hogy a bikások ennyivel mindenki előtt járnak. „Nem tudom, ezt nem nekem kell megmondani, de soha nem láttam még ilyen gyors autót. Ez a leggyorsabb autó, amit valaha láttam a mezőny többi autójához képest. Nem tudom miért vagy hogyan, de [Verstappen] nagyon komoly sebességgel ment el mellettem. Nem is foglalkoztam azzal, hogy védekezzek, mert hatalmas volt a sebességkülönbség.”

A Forma-1-et korábban éveken át domináló Mercedesszel hat világbajnoki címet nyerő versenyző tud egyet s mást arról, hogy milyen mindenkiénél jobb autóban ülni, de most kijelentette, hogy „amikor mi gyorsak voltunk, nem voltunk ennyire azok.”

Ezzel ugyanakkor bőven lehet vitatkozni, és elég hozzá csak egyetlen szezonra visszatekinteni. A Mercedes a hibrid-éra első évében (2014) átlagosan 0,83%-kal volt gyorsabb az időmérőkön, mint a legjobb nem Mercedes, ami egy átlagos hosszúságú, 1:30-as körre vetítve 0,747 másodperces előnyt jelent. És ami egészen megdöbbentő, hogy mindezt úgy érték el, hogy a szezon nagy részében nem tekerték fel maximumra az erőforrást az időmérő edzéseken.

Embed from Getty Images

A 2014-ben használt Mercedes W05-nek mindenki csak bottal ütötte a nyomát

„Bernie [Ecclestone] össze-vissza rohangált, hogy »Ez egy rémálom, ezek a motorok borzasztók« – emlékezett vissza Paddy Lowe, a Mercedes korábbi technikai igazgatója a Beyond the Grid podcast egyik 2021-es epizódjában. – Az volt az elmélet, hogy amennyiben a Mercedes nevetségesen jónak tűnik, akkor tenni fognak valamit ez ellen.”

„Az időmérőn soha nem tekertük fel a motort a Q1-ben és a Q2-ben, helyette alap üzemmódban futtattuk. Aztán arról ment a vita, hogy mennyire tekerjük fel a Q3-ra. Toto azt mondogatta a fülemre, hogy »Ez túl sok, ez túl sok.« Én pedig arra gondoltam, hogy »De ha nem szerezzük meg a pole-t, egy rakás szerencsétlennek fogunk tűnni.« El kellett dönteni, hogy mennyire tekerjük fel az erőforrást, hogy még a miénk legyen az első hely. Ez elég hosszú ideig így ment, a 2014-es év nagy részében a motor soha nem volt csúcsra járatva az időmérőn.”

Friss