Christian Horner és a manapság már a Haast irányító Günther Steiner a mai napig jó viszonyt ápolnak egymással, mivel korábban együtt dolgoztak. A Red Bull csapatfőnökének ugyanakkor el kellett küldenie a bikás alakulattól az olasz szakembert, ami szerinte „nyilvánvaló” döntés volt.
Günther Steiner, a Haas F1-es istállójának jelenlegi csapatfőnöke 2001 és 2003 között a Red Bull jogelődjénél, a Jaguarnál tevékenykedett. Bár aztán távozott, amikor a bikások felvásárolták a Milton Keynes-i alakulatot, visszatért korábbi munkahelyére, ám nem sokáig maradhatott az F1-es részlegen. Ennek okait elevenítette fel az energiaitalosokat azóta is irányító Christian Horner.
🗣️ | Christian Horner says that it was immediately "obvious" that Steiner was not the right fit for Technical Leadership and made the decision quickly:
Horner was appointed TP in 2005, and easied Steiner out in 2006.
Afterwards he made it a point to bump into Adrian Newey. pic.twitter.com/YzXkk3oZMW
— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) March 26, 2023
Horner és Steiner 2005-ben
A brit szakember előbb az Arden színeiben versenyzett a Forma-3000-ben, majd miután belátta, hogy ezen a területen nem lesz sikeres, édesapjával, Garryvel együtt irányította a csapatot. 2002-től jöttek a sikerek, hiszen zsinórban háromszor megnyerték a csapatok közötti bajnokságot, és 2003-ban Björn Wirdheim, egy évvel később Vitantonio Liuzzi révén az egyéni pontversenyben sem találtak legyőzőre. A 49 éves szakember elárulta, hogy szerinte mi a siker egyik titka.
„Ha gondoskodunk az emberekről, és jól érzik magukat abban a környezetben, amelyben vannak, akkor lojálisak lesznek hozzánk – nyilatkozta az I-nak. – Arról van szó, hogy a megfelelő embereket a megfelelő pozícióba helyezzük, felhatalmazzuk őket, és megfelelő légkört teremtsünk. Az Ardennél nem kellett tudniuk, hogy mennyire veszélyes az, amit csinálunk, milyen kockázatokat vállalunk. Mi magunk hoztuk meg a döntéseket.”
Horner ekkor már felfelé tekintgetett, hiszen szerette volna valamilyen módon kipróbálni magát az F1-ben. Eddie Jordan akkoriban adta el a Jordan istállóját, és egyes sajtótermékek már tudni vélték, hogy Horner 40-45 millió euróért vásárolná meg a silverstone-i alakulatot. Az üzlet azonban nem jött össze, és Horner más módon jutott el a csúcskategóriába.
„Próbáltam megtalálni a módját, hogyan tudnám felvinni az Ardent az F1-be – emlékezett vissza. – Bernie [Ecclestone, az F1 akkori vezérigazgatója] a Jordan csapata felé terelt. Helmut [Marko, a Red Bull Racing tanácsadója] meghívott, hogy 2004 nyarán találkozzak Dietrich [Mateschitz-cel, a Red Bull alapítójával] Salzburgban. A Jordan-féle üzlet nem jött össze, a Red Bull pedig megvette a Jaguart. Dietrich ismét meghívott, és felkért, hogy legyek csapatfőnök.”
Ekkor Steiner is visszatért a csapathoz, és egy éven keresztül ő felelt a technikai folyamatokért. Azonban ez nem volt testhezálló feladat számára, és a Red Bull 2005 végén szerződtettet egy nála sokkal alkalmasabb embert erre a feladatra: Adrian Newey-t. Az olasz szakember így ismét elhagyta az F1-es részleget, de a Red Bullnál még további két év maradt, és a NASCAR-projektben tevékenykedett. Horner „nyilvánvalónak titulálta a döntést.
Szürreális történet: 17 éve japán turistacsoport buktatta le a Red Bull csodafegyverét
„Günther egy karakter volt, és most is az, de nyilvánvaló volt, hogy nem egy technikai vezető – magyarázta Horner, hogy miért kellett megválniuk tőle. – Megállapítottam, hogy a csapatnak egy technikai vezetésre és irányításra van igazán szüksége. Ezért már nagyon hamar igyekeztem összefutni Adriannel.”