back to top
2024. november 22. 16:42

KezdőlapF1Verstappen-büntetést, látványos megpördülést és veszélyes hibát hozott a melbourne-i nyitány

Verstappen-büntetést, látványos megpördülést és veszélyes hibát hozott a melbourne-i nyitány

-

Max Verstappen zárta az élen Lewis Hamilton és Sergio Pérez előtt az Ausztrál Nagydíj első szabadedzését. A holland pilótának azonban több szempontból sem volt sima gyakorlása, ahogyan Lewis Hamiltonnak sem, ám a leglátványosabb rontás nem az ő nevükhöz fűződik. A tréninget egy furcsa, egyben veszélyes okból is meg kellett szakítani.

Magyar idő szerint hajnalban rendezték az Ausztrál Nagydíj első szabadedzését. Max Verstappen óriási előnnyel, 1:18.790 másodperccel végzett az élen, 433 ezreddel megelőzve az elején küszködő, de a végén feljavuló Lewis Hamiltont, és további 7 századdal a legjobbját közepeseken autózó Sergio Pérezt. Mögöttük Fernando Alonso, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Lando Norris, Pierre Gasly, George Russell és Lance Stroll lett az első tíz sorrendje.

A címvédő számára ennek ellenére sem volt sima a tréning, hiszen az 1-es kanyar csúcspontjáról rendszeresen lecsúszott, a 2-esben túlkormányzottá vált a kocsija. A gyakorlás vége felé ráadásul meg is pördült, miután a 4-es kanyar kijáratánál túlságosan ráment a rázókövekre. Ha pedig ez nem lenne elég, még meg is büntették: a holland pilótát 700 euró befizetésére kötelezték, miután átlépte a bokszutcai sebességhatárt.

Hamiltonnak volt egy dermesztő pillanata, amikor a nagyon gyors 9-10-es kanyarkombinációban kis híján elvesztette az autót, és korrigálnia kellett. Sainznak az első két kanyarral gyűlt meg a baja egyszer, amikor lement a pályáról. A leglátványosabb hibát azonban nem ők, hanem Cunoda Juki produkálta, akinek az autója valamelyest el is emelkedett a kavicságytól, miután megpördült. A sok hibát vélhetően az erős széllökések okozták, amelyek főleg az időmérős szimulációt befolyásolták erősen.

Nem sokkal féltáv után egy szokatlan hiba miatt kellett megszakítani a körözést, ugyanis nem működött a GPS. Ez azért volt veszélyes, mert a mérnökök nem tudták közölni a lassan autózó pilótákkal, hogy egy sokkal gyorsabb ellenfelük közeledik, de szerencsére nem lett belőle komolyabb baj. Az edzés aztán 9 perc múlva folytatódott egészen addig, amíg nem sokkal a vége előtt Logan Sargeant meg nem állt technikai hiba miatt, ezt követően már nem is mentek vissza a pályára a versenyzők.

Ami a technikai újításokat illeti, a Red Bull új első szárnyat tesztelt, amelyen a felső két terelőlap kialakítása módosult, de elképzelhető, hogy ezt csak a későbbi futamokon vetik be. A Ferrari pedig kifejezetten sokat foglalkozott a kemény, azaz a C2-es abroncsokkal, amelyekkel korábban sokat szenvedtek.

Az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésének eredménye

Friss