back to top
2024. november 22. 14:20

KezdőlapF1Közel 8 évvel fiatalabb nála, Verstappen mégis előbb vonul vissza csapattársánál?

Közel 8 évvel fiatalabb nála, Verstappen mégis előbb vonul vissza csapattársánál?

-

Pedro de la Rosa nem tartja kizártnak, hogy a jelentős korkülönbség ellenére Max Verstappen előbb vonul vissza Sergio Péreznél. A spanyol expilóta szerint a Red Bullnak meg kellene tartania a 33 éves versenyzőt, és az AlphaTauriról is kifejtette véleményét.

Max Verstappen pályája csúcsán van, és jelen állás szerint jó esélye van arra, hogy idén megszerezze pályafutása harmadik Forma-1-es világbajnoki címét. Ezzel szemben csapattársa, Sergio Pérez már 33 éves, és nem kizárt, hogy már csak pár éve van hátra az F1-ben. Ami viszont első látásra biztosnak tűnik, hogy előbb hagyja ott a sorozatot, mint a nála több mint 7 és fél évvel fiatalabb csapattársa.

Jobban megvizsgálva azonban a helyzet nem annyira egyértelmű. Verstappen, illetve a hozzá közel állók többször kijelentették, hogy elképzelhető, hogy a jelenlegi, 2028-ig tartó szerződése az utolsó megállapodása az F1-ben. A holland pilóta nemrég úgy fogalmazott, hogy ha sok változás lesz a hétvége formátumát illetően, akkor hamar búcsút int a sportágnak. Pedro de la Rosa nem tartja kizártnak, hogy ez esetében hamarabb megtörténjen, mint Péreznél, akinek az édesapja szerint még tíz éve van a Forma-1-ben.

„Nem igazán tudjuk – válaszolta a korábbi F1-es pilóta az F1 Nation podcastban arra a kérdésre, hogy Pérez felhagy-e a versenyzéssel, miután jelenlegi szerződése a következő év végén lejár. – Soha nem azt nézem, hogy egy pilóta hány éve van a Forma-1-ben, Az eredményeiket nézem, és azt, hogy mennyire éhesek. Checo bebizonyította, hogy nagyon kiegyensúlyozott srác, mindig nagyon éhes, mert pályafutása nagy részében olyan csapatoknál versenyzett, amelyek nem versenyképesek. Úgy gondolom, hogy nagyon fontos, hogy ha az ember egy győztes csapatban kezdi a Forma-1-es pályafutását, vagy a karrierje korai szakaszában egy élcsapatnál van, akkor a vége felé könnyen el lehet veszíteni az érdeklődést vagy a motivációt. Ez öt, nyolc vagy tizennégy év után is megtörténhet. Amikor az ember már volt nehéz helyzetben, akkor értékeli azt, ami van neki. Ami pedig Checónak van, az rendkívül érdekes. Minden vasárnap reggel azzal a gondolattal ébred, hogy »ha ma jó napom lesz, megnyerem a futamot«. Egész életünkben azért küzdöttünk, hogy ilyen helyzetben legyünk. Ennélfogva nem hiszem, hogy Checo belefáradna, mivel még nem volt elég ebből.”

Max Verstappen, Red Bull Racing, Ausztrál Nagydíj
Verstappen már többször belengette, hogy a vártnál korábban visszavonul (Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool)

Az utóbbi időszakban a Red Bull két pilótája többször is konfliktusba keveredett egymással. Ez a leglátványosabban a São Pauló-i Nagydíjon jött ki, amikor Verstappen egy korábbi sérelemre hivatkozva nem engedte el Pérezt, de Szaúd-Arábiában is érezhető volt a feszültség. Sokan úgy gondolják, hogy a mexikói versenyző napjai meg vannak számlálva a Red Bullnál, De la Rosa szerint viszont hosszabbítani kellene vele.

„Tényleg azt gondolom, hogy Checo a Red Bullnál marad, vagy maradnia kellene, mert futamról futamra egyre erősebb és erősebb, amióta csatlakozott a Red Bullhoz – fogalmazott az Aston Martin nagykövete. – Bebizonyította, hogy nem könnyű alkalmazkodni egy élcsapathoz, egy autóhoz, különösen a Forma-1 új [korszakában]. Nagyon kevés olyan versenyző van, akit ha betesznek egy új kocsiba, egy új csapatba, akkor [jól] fog teljesíteni, alkalmazkodni fog az autóhoz. A legtöbb pilótának arra van szüksége, hogy a kocsi alkalmazkodjon. Úgy vélem, Checo egy példa erre, és mostanra sikerült a vezetési stílusához igazítania az autót. Ezek az új, modern Forma-1-es kocsik nagyon összetettek, nincs tesztelés, ráadásul játszani kell a fékerőegyensúllyal és a motorfékkel. Ez elég bonyolult. Szóval úgy gondolom, hogy most, hogy Checo ennyire jól teljesít, nem látom, hogy a Red Bull azt fontolgatná, hogy leváltja őt.”

De la Rosa kitért a Red Bull testvércsapatára, az AlphaTaurira is. A szezon előtt azt lehetett gondolni, hogy Cunoda Juki helye lehet veszélyben, ám a japán pilóta egyelőre jobban szerepel új csapattársánál, Nyck de Vriesnél. A spanyol exversenyző úgy véli, az egészből Liam Lawson, a csapat teszt- és tartalékpilótája profitálhat, de csak kiemelkedő teljesítmény esetén.

„Az AlphaTaurinál csak az idő fogja eldönteni, mert ha Cunoda és Nyck jó munkát végeznek, akkor ők fogják folytatni – fogalmazott. – Ha valamelyikük nem teljesít jól, akkor nyilván lesz egy potenciális hely, talán Lawsonnak, vagy nem tudom. Ez attól is függ majd, hogy Lawson mit csinál a Super Formulában. Ha az ember minden futamot megnyer, akkor nagy az esélye arra, hogy a Forma-1-be kerül, függetlenül attól, hogy milyen kategóriában van. Amikor a japán Forma-3000-ben versenyeztem, mindig azt mondtam, hogy minden versenyt meg kell nyerni, csak így kaphatok esélyt. Nem arra kell gondolni, hogy Cunoda, Nyck vagy Checo mit csinál. Csak mindent bele kell adni, hogy az ember domináljon. Manapság nem elég nyerni a Forma-1-es esélyhez, dominálni kell. Szóval Liam Lawsonnak ezt kell tennie.”

Friss