back to top
2024. november 22. 12:55

KezdőlapF1Leclerc összetörte a Ferrarit, de így is megnyerte az F1 történelmi időmérőjét...

Leclerc összetörte a Ferrarit, de így is megnyerte az F1 történelmi időmérőjét (videó)

-

Charles Leclerc szerezte meg az első helyet az Azeri Nagydíj hétvégéjének második időmérő edzésén, mindezt úgy, hogy az utolsó körében a falnak ment. A piros zászlóval tarkított szombati kvalifikáción a két Red Bull végzett a második és harmadik helyen.

Megrendezték a történelem első olyan szombati időmérő edzését a Forma-1-ben, aminek semmi köze a vasárnapi verseny rajtsorrendjéhez. Az Azeri Nagydíj összességében második kvalifikációja ugyanis a nemrég elfogadott változtatások értelmében a szombat délutáni sprint rajtsorrendjéről döntött.

A „rendes” időmérőnél összességében 15 perccel rövidebb (6 perccel a Q1-ben, 5 perccel a Q2-ben és 4 perccel a Q3-ban) kvalifikáción minden pilótának három szett új gumi állt a rendelkezésére (kivéve Lando Norrist és Cunoda Jukit): az első és második szakaszban egy-egy új szett közepes, a harmadikban egy új szett lágy Pirellit lőhettek el a versenyzők.

Az első szakasz emiatt úgy nézett ki, hogy a teljes mezőny kiözönlött a pályára a bokszutca végi lámpa zöldre váltásakor, majd körözött a Q1 végéig. Azaz, csak majdnem a végéig, Logan Sargeant ugyanis fél perccel a leintés előtt a 15-ös kanyarban a falhoz csapta a Williams-t, így az első szakasz piros zászlóval ért véget.

Az amerikai pilóta balesete:

Mindez nemcsak a grove-iaknak (Albon a 10., Sargeant a 11. helyen állt ekkor), hanem a két Alpha Taurinak és Pierre Gasly-nak is hatalmas csapás volt, hiszen mindhármuknak meglett volna az esélye (a japán a pénteki időmérőn 8. lett) a továbbjutásra. Így viszont csatlakoztak a két Alfa Romeóhoz a kiesők között.

Az első szakaszt a vasárnapi futamra a pole pozíciót megszerző Charles Leclerc zárta az első helyen 1:42.820-al, amivel közel 5 tizeddel előzte meg a második Max Verstappent és 741 ezreddel a harmadik Lewis Hamiltont.

A további sorrend Sainz, Russell, Alonso, Pérez, Stroll, Norris, Albon, Sargeant, Magnussen, Piastri, Ocon és Hülkenberg volt a legjobb 15-ben.

A Q1-ben kiesők listája sorrendben:

A Q2-ben (hivatalos nevén SQ2-ben) hasonló taktikát folytattak a csapatok, azaz Sargeantet kivéve mindenki rögtön megkezdte a körözést az újabb szett közepes keveréken. Max Verstappennek mindössze egy mért körre volt szüksége, hogy 1:42.417-tel az élre álljon, így ő percekkel a szakasz vége előtt visszatért a garázsba. Leclerc ezzel szemben folytatta a körözést, és közelebb is tudott kerülni a hollandhoz, majd 83 ezredes lemaradással a második helyen zárt.

Mögötte Sainz, Pérez, Alonso, Hamilton, Russell, Stroll, Albon és Norris lett az első tíz sorrendje. Az Aston Martin kanadai pilótájának DRS-e újfent rakoncátlankodott, és csak úgy jutott tovább, hogy Alonso szélárnyékot adott neki az utolsó körében. Ezzel a csapattársától 32 ezredet kapó Oscar Pisatri szorult ki a legjobb tízből, azaz a McLaren nem a „jó autójával” jutott tovább, hiszen mivel Norris tegnap elhasználta az összes lágy gumiját, nem vehetett részt a harmadik szakaszban, azaz borítékolható volt a 10. helye. Ezzel szemben Piastri a Q3-ban is pályára gurulhatott volna.

A Q2-ben kiesők sorrendben:

A 8 perces Q3-ra immár lágy gumikon viharzottak ki az állva maradt versenyzők, hogy eldöntsék, ki indul az élről a magyar idő szerint délután három órakor rajtoló sprinten.

Elsőként Pérez ért körbe, 1:41.876-os etalonját pedig a mögötte érkező, a középső szektorban hibázó Verstappen nem tudta megdönteni, és 264 ezreddel elmaradt tőle. Hamilton hátránya 7 tized, Russellé 1 másodperc volt, Leclerc azonban szárnyalt, és 1:41.697-tel az élre áll. Csapattársa ennél 6 tizeddel lassabb körrel ezután bejött a negyedik helyre. Mögötte Hamilton, Russell, Albon, Stroll és Alonso volt a sorrend.

Egy töltőkör után mindenki nekivágott a második, egyben utolsó mért körének, immár használt lágyakon. Pérez jött elsőként, és néhány századot javított, de maradt a második helyen. Mögötte Hamilton nem, Russell viszont faragott az idején, így utóbbi feljött negyediknek. Utolsóként Verstappen fejezte be a mért körét, és bár ő is javított, így is kapott közel 3 tizedet Leclerc-től, úgyhogy maradt a harmadik.

És hogy hol volt a két Ferrari? Nos, a maranellóiaknak kellett volna Verstappen után érkezniük, de mivel Leclerc az ötös kanyarban megcsúszott és orral nekiment a falnak, sem ő, sem a mögötte érkező Sainz nem tudott javítani. A monacói rögtön bocsánatot is kért csapattársától, amiért elrontotta a körét, de így is örülhetett, hiszen az övé lett az első rajtkocka a délutáni sprintre.

A sorrend Leclerc mögött Pérez, Verstappen, Russell, Sainz, Hamilton, Albon, Alonso, Stroll és Norris lett az első tízben.

Leclerc balesete:

A szombati időmérő edzés végeredménye

Friss