Bár a Szardína Rallyn Andreas Mikkelsen és a Škoda Fabia RS Rally2 diadalmaskodott, a szakaszidők mást mutattak. A verseny 19 gyorsaságijából 18 után Adrien Fourmaux és a Ford Fiesta Rally2 volt a legjobb, a francia több mint fél perccel vezetett Mikklesen előtt.
Végül egy apró hiba a Power Stage-en megfosztotta Fourmaux-t élete első WRC2-es győzelmétől, és az M-Sportot az első győzelmétől a kategóriában, mióta Jari Huttunen 18 hónappal korábban nyert a Monza Rallyn.
Pedig a szezon nem így indult. Monte Carloban Fourmaux közel két perc hátrányban volt Yohan Rossel Citroënje mögött.
Mexikóban, Horvátországban és Portugáliában viszont már ott volt az élmezőnyben a Fiesta, csak a balszerencse fosztotta meg Fourmaux-t a jobb eredményektől. Ez a három verseny a bizonyíték arra, hogy a Fiesta Rally2 a tavalyi aerodinamikai átdolgozás és az idén tavaszra fejlesztett új differenciálmű beépítése után ismét versenyképes.
Az, hogy Fourmaux a világbajnokságon, és a brit bajnokságban egyaránt megmutatta az autóban rejlő lehetőségeket (az Egyesült Királyság nemzeti sorozatának első két fordulóját uralta), fontos dolog, de az M-Sport csapatfőnöke, Richard Millener tudja, hogy ez végül is keveset fog érni, ha ez nem vezet az eladásokhoz.
„Igen, most ez a célunk” – mondta Millener – „hogy a teljesítmény több autó eladásában tükröződjön.”
Lényegében az M-Sport a régi mondást szeretné beváltani, miszerint hétvégén győzni kell, hétfőn pedig eladni.
„Az emberek a WRC-re figyelnek, különösen, hogy ennyire versenyképes a mezőny, emiatt a bajnokságban arra koncentrálnak, hogy melyik autó a legjobb. Ugyanakkor meglepő, hogy mennyien nézik a BRC-t (Brit Rally Bajnokság) és a kisebb versenyeket is. Ha mindenhol teljesít az autó, akkor valami történik majd” – tette hozzá Millener.
Persze a piacon nincs könnyű helyzete a Fiestának, ahogy a többieknek sem, mert a Skoda agresszív marketingje nagyon hatásos (és a remek háttértámogatásuk is komoly érv), az eladások nagy részét így lefölözik a csehek. A számbeli fölény pedig eredményeket is hoz, ami miatt nem csak a Fordnak, hanem a Citroennek és a Hyundainak is nehéz növelnie a piaci részesedését.