Lewis Hamilton igyekezett tisztázni az azzal kapcsolatos kijelentését, hogy szabályváltoztatással kellene megakadályozni a tartós egyeduralmat a Forma-1-ben. A hétszeres világbajnok tagadta, hogy kifejezetten Max Verstappennek szánta volna a megjegyzését, de a lényegi állításához továbbra is ragaszkodik.
A Forma-1-es Osztrák Nagydíj csütörtöki napjának talán legnagyobb visszhangot kiváltó eseménye Lewis Hamilton és Max Verstappen „szóváltása” volt a médián keresztül. A brit pilóta kijelentette, hogy szabályváltozásokkal akadályozná meg a tartós dominanciát a Forma-1-ben, és úgy véli, az FIA-nak meg kellene határozni egy időpontot, és a csapatoknak csak akkortól lehetne fejleszteni a következő évi autón.
Miután a címvédőt szembesítették riválisa megjegyzésével, előbb a Rallycafe.hu részvételével zajló sajtótájékoztatón annyit mondott, hogy az élet nem csak a Forma-1-ben igazságtalan, majd később felrótta neki, hogy amikor ő kapott domináns autót, nem hagyták el a száját ilyen megjegyzések. Hamiltonnak aztán megmutatták a holland pilóta szavait, és ő igyekezett tisztázni a kijelentését.
„Egyetlen konkrét személyre sem céloztam – nyilatkozta egy sajtóbeszélgetésen. – Csupán arról van szó, hogy tizenhét éve vagyok itt, és mielőtt idekerültem, volt egy időszak, amikor domináltak, és ez továbbra is megtörténik. Szóval úgy vélem, a sportágnak egy ponton szüksége van arra [hogy beszéljünk erről]. Nagyon szerencsés voltam, hogy volt egy olyan időszakom, amilyen most Maxnak van, de azzal, ahogyan most mennek a dolgok, ez időről időre újra meg fog történni. Erre nincs szükségünk a sportágban.”
Hamilton panaszkodott a Red Bull fölénye miatt, Verstappen visszaszólt neki
A jelenlegi szabályok szerint a csapatok lényegében szabadon eldönthetik, hogy adott időszakban mennyi erőforrást fordítanak az aktuális, és mennyit a következő autó fejlesztésére, és ezeken az arányokon bármikor változtathatnak. Persze a költségvetési korlát határt szab a költekezésnek, de Hamilton szerint ez is csak az élen álló csapatot segíti.
„Személy szerint az a tapasztalatom, hogy amikor az ember száz ponttal vezet, nem sokat kell foglalkoznia az [aktuális] autóval, és előbb el lehet kezdeni a következőt – fogalmazott. – A költségplafonnal ez azt jelenti, hogy az idei kocsira szánt pénzt a jövő évire költik, de ha mindenki számára lenne egy olyan időpont, amikor el lehet kezdeni… Az október már nagyon késő, augusztus elsejével viszont senki nem kerül előnybe. Ekkor igazi verseny alakul ki rövid időtávon a jövőbeli autó kapcsán. Nem tudom, ez talán mindenkinek segítene, hogy közelebb kerüljön [az élmezőnyhöz], de lehet, hogy tévedek.”
Persze nem csak azok a csapatok kezdhetik el hamar a következő versenygép fejlesztését, amelyek utcahosszal vezetnek a mezőny előtt. A várakozáson alul teljesítő alakulatoknál szintén mondhatják azt, hogy elengedik az aktuális szezont, és nagyon hamar átállnak a következőre. Mindez azt eredményezheti, hogy egyik idényről a másikra nagyon feljavulnak, ami Hamilton szerint szintén nem üdvözlendő jelenség.
„Valaminek változnia kell, mert azért nyernek világbajnokságokat, mert [a csapatok megtehetik] hogy mindenki másnál előbb kezdik el [a következő autó fejlesztését] – magyarázta. – Aztán vannak istállók, amelyek nem voltak versenyképesek, úgyhogy nem erőltetik, hogy az aktuális autón dolgozzanak. Kezdettől fogva teljes mértékben a következő évi kocsira koncentrálnak, majd a következő szezonban [az élmezőnyben] bukkannak fel, de erre nem kéne hogy legyen lehetőség.”