Sébastien Ogier komoly bravúrt mutatott be a 2009-es Monte-Carlo Rallyn, annak ellenére, hogy először vezette a S2000-es Peugeot-t, valamint a körülmények sem voltak egyszerűek.
2009-ben a Montéval indult az IRC bajnokság, a szezonnyitó pedig igen sok fordulatot tartogatott.
A január 21-24. között megrendezett versenyen 14 szakaszt kellett a nevező 58 párosnak teljesíteni, a versenytáv pedig 362.25 km volt.
A 2008-as IRC bajnok Nicolas Vouilloz nagyszerűen kezdett S2000-es Peugeot-jával, hiszen 2.3 másodperc előnnyel megnyerte a nyitó szakaszt a skodás Juho Hanninen előtt, míg a 24.77 km-es pályán Toni Gardemeister Fiattal volt a harmadik 16.3 másodperc lemaradással.
A második szakasztól pedig Hanninen és navigátora, Mikko Markkula vette át a vezetést és az első nap három szakasza után 11.9 másodperccel vezetett a Peugeot-os Stéphane Sarrazin – Jacques-Julien Renucci kettős, valamint 33.9 másodperccel Vouilloz és navigátora, Nicolas Klinger előtt.
A második nap aztán már az nyitó szakasz után 1 perc fölé nőtt Hanninen előnye, miután Sarrazin defekt, Vouilloz pedig nem jó gumiválasztás miatt vesztett sok időt.
A második helyre így Kris Meeke és Paul Nagle lépett Peugeot-val, míg a harmadik helyen a S2000-es Peugeot-t először vezető Sébastien Ogier és Julian Ingrassia állt.
A hatodik szakaszon aztán Meeke-et is utolérte a balszerencse és defekt miatt több mint egy percet vesztett, így Ogier lépett a második helyre 1:20.3 perc hátránnyal Hanninen mögött.
Azonban a napot már Ogier zárta élen, mivel Juho Hanninen az pénteki utolsó előtti szakaszon defektet szedett össze. A francia versenyző végül fél perccel előzte meg a nap végén a szintén Peugeot-os Freddy Loix – Isidoor Smets kettőst, míg a harmadik helyen Hanninen következett 54 .8 másodperc hátránnyal.
Az utolsó nap azonnal nagy drámákkal indult, a 31.42 km-es napnyitó pályán Kris Meeke a negyedik helyen állva szenvedett balesetet, az észak-ír versenyző autója ötször borult fel, majd egy hidat is lebontott félig. Szerencsére az esetnél csak az autó sérült.
Azonban ezen a szakaszon esett ki Juho Hanninen is a harmadik pozícióból mégpedig a legelső szakaszon balesetet szenvedve.
A gyorsasági után Ogier előnye 1:50.5 percre nőtt a második helyre lépő Toni Gardemeister – Tomi Tuominen Fiatja előtt, ezt az előnyt pedig végül már beosztva 1:43.6 perc előnnyel szerezte meg karrierjének első Monte sikerét.
A második helyen azonban nem Gardemeister zárt, hiszen a finn versenyző generátor probléma miatt a pálya szélére kényszerült, így Loix lett a második, míg a harmadik helyen Stéphane Sarrazin ért célba, így három Peugeot-val induló páros zárt a dobogón.