Sebastian Vettel elárulta, megfordult a fejében , hogy megvegye Michael Schumacher egyik legsikeresebb autóját, de túlságosan drágának tartja. Ehelyett Ayrton Senna és Nigel Mansell egykori versenygépeivel ment Goodwoodban, és össze is hasonlította a kettőt.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Sebastian Vettel volt a Goodwoodi Sebességfesztivál egyik legnagyobb sztárja. A négyszeres F1-es világbajnok Nigel Mansell és Ayrton Senna egykori autóját is meghajtotta. Előbbi esetében az 1992-es világbajnokságot megnyerő modellről, az FW14B-ről, utóbbinál az utolsó, 1993-as McLarenjéről, az MP4/8-asról volt szó. A környezettudatosság jegyében mindkét kocsit fenntartható üzemanyag hajtotta, de a többi paraméter megegyezett.
Mindkét autó Vettel saját gyűjteményéhez tartozik. Ennek tudatéban pedig felmerülhet a kérdés, hogy ha ezeket megszerezte, akkor miért nem vásárolta meg Michael Schumacher valamelyik kocsiját, akiért köztudottan rajongott gyerekkorában. Például az F2004-est, amellyel megszerezte hetedik világbajnoki címét, és sokáig rekordnak számító 13 futamgyőzelmet aratott. Vettel elárulta, hogy ez már neki is megfordult a fejében.
„Mindig sok a nagyon szép autó, de amelyik hiányzik, vagy úgy érzem, hogy hiányzik, az Michael egyik autója – nyilatkozta a hétvége során. – A 2004-es úgy maradt meg az emlékezetemben, mint a legszebb autó, amellyel versenyzett. Azonban egyre drágábban és drágábbak.” Ami az árat illeti, 2005-ben 3 198 500 dollárért kelt el, manapság pedig ez az érték nyilvánvalóan még magasabb lenne.
Vettel megidézte Sennát Goodwoodban, de csak miután gumit égetett Mansell Williamsében (videó)
Ehelyett többek között azt a McLarent vette meg, amellyel Senna pályafutása utolsó győzelmét aratta az 1993-as Ausztrál Nagydíjon. Életkoránál fogva Vettel aligha emlékezhet a néhai brazil pilóta legnagyobb sikereire, így rajongás sem alakulhatott ki benne iránta, mégsem véletlen, hogy pont erre a konstrukcióra esett a választás.
„Édesapám nagy Senna-rajongó volt, és volt egy kis modellem a ’93-as McLarenről – árulta el. – Az már nagyon régóta a szobámban van. Mindig is úgy gondoltam, hogy az egyik legszebb autó, amit valaha építettek, a méretét, a kinézetét és a tervezését tekintve. Szóval nyilván nagyon jó volt, amikor lehetőségem nyílt ajánlatot tenni, és még inkább, amikor lehetőségem volt bemutatni, mint most.”
Természetesen nem lehetett elkerülni, hogy Vettel összehasonlítsa az 1993-as McLarent az egy évvel korábbi Williamsszel. Bár sikerességét tekintve egyértelműen utóbbi viszi a prímet, hiszen amellett, hogy abban az évben Mansell letarolta a mezőnyt, csapattársa, Riccardo Patrese megszerezte a második helyet az összetettben. Azonban a német exversenyző számára még ez az egyéves különbség is rengeteget számít.
„A McLaren egy évvel újabb, úgyhogy sokkal kifinomultabbnak kell lennie a ’92-es autónál – fogalmazott. – Mindkettőt hihetetlenül jó vezetni, ha összehasonlítjuk a mai autókkal. Nagyon más, mindkét kocsi nagyon keskeny. Továbbra is meglep, hogy Mansell elfér az autóban. Nem mintha kövér lenne, de még mindig nagy és erős, és akkoriban is az volt. Nehezen találok helyet, szóval el tudom képzelni, hogy nem volt könnyű vezetnie az autót, de gyors volt, és szerette, úgyhogy szerintem ez a válasz arra, hogyan boldogult. Az FW14B ikonikus, de az 1993-as [McLarent] kicsit jobban kedvelem. Nem vezettem sokat, talán nem is eleget, de nekem kicsit természetesebbnek tűnik, és talán kicsit könnyebb hozzá alkalmazkodni.”