back to top
2024. november 22. 15:45

KezdőlapF1A Mercedes főnökének van egy rossz híre Verstappen és a többi kételkedő...

A Mercedes főnökének van egy rossz híre Verstappen és a többi kételkedő számára

-

Toto Wolff egyértelműnek tartja, hogy a 2026-os motorszabályokon már nem fognak változtatni, hiába tartják többen is problémásnak. A Mercedes csapatfőnöke úgy véli, az Audi és a Honda kedvéért vezetik be ezeket az előírásokat.

A Forma–1 következő nagy korszakváltása 2026-ban fog eljönni, amikor új motorszabályokat fognak bevezetni. A döntési folyamat már évekkel korábban elkezdődött, majd tavaly jelentették be a pontos részleteket. Sokan azonban már most, két és fél évvel a debütálása előtt aggályokat fogalmaztak meg az új szabályrendszerrel kapcsolatban.

Néhány csapatfőnök azt vetette fel, hogy az új erőforrások milyen hatással vannak a karosszériára. A Red Bullt irányító Christian Horner Frankensteinhez hasonlította azt, ami az eddigi szimulációk alapján ki fog gördülni a különböző garázsokból. Az ilyen kijelentéseket hallva felmerülhet a kérdés, hogy utólag változtatnak-e az előírásokon, de Toto Wolffnak nincsenek kétségei.

„Ez nem fog megtörténni – nyilatkozta a Mercedes csapatfőnöke egy sajtóbeszélgetésen, majd nyomatékosította mondanivalóját. – Semmi esély nincs rá, csupa nagybetűvel. Szóval nem tudom, miért jönnek elő ezek a dolgok. Ezeket a szabályokat hosszú évek alatt dolgoztuk ki, az összes gyártó bevonásával.”

Verstappen visszahozná az üvöltő V8-asokat, és más szempontból is a régebbi F1-es autókra vágyik

Az új szabályrendszer legfontosabb törekvése, hogy az erőforrás elektromos része jóval nagyobb szerepet kap majd, mint a jelenlegi motorformula esetében. Emellett 2026-tól már nem lesz MGU-H, vagyis hőenergia-visszanyerő rendszer, amely jelentős költségekkel járt a gyártók számára. Wolff szerint ezekkel az Audinak és a Hondának akartak kedvezni, mondván, hogy olcsóbbá és elérhetőbbé teszik az F1-et.

„Ez egy kompromisszum volt, amely az Audit arra csábította, hogy végre csatlakozzon a sportághoz, a Hondát pedig arra, hogy maradjon, szóval ez a lehető legjobb forgatókönyv a Forma–1 számára, amit el lehet képzelni – fogalmazott az osztrák üzletember. – Kihívást jelent a karosszéria tervezése során, és azt mondjuk, hogy »hogyan fogjuk ezt itt megcsinálni?«. Azonban nulla [az esély a változásra]. Ezek a szabályok már nem fognak módosulni. Nem fogják többé elhalasztani [a bevezetésüket], mert innovációt kell mutatni a világnak a fenntarthatóság terén. Csökkentenünk kell a kibocsátást, és nagyon izgatottak vagyunk.”

A motorszabályokat egyébként Max Verstappen is élesen bírálta. A holland pilóta elárulta, szimulátoron kipróbálta már az új formulát, és az, amit tapasztalt, nem nyerte el a tetszését. A címvédő elmondta, előfordult, hogy az egyenesekben vissza kellett váltania, amit nyilvánvalóan furcsa lenne látni a motorsport csúcskategóriájában.

Friss