Hét szezonban elért három tereprali-világbajnoki és három Dakar győzelem után Nasser Al-Attyiah után elhagyja a Toyotát. Távozását nem sokkal azután jelentette be, hogy szombaton hatodik alkalommal megnyerte a Baja España Aragónt.
Al-Attiyah utolsó versenye a Desafío Ruta 40 lesz, amely szeptember 1-jén, a szerződése lejáratának napján ér véget. A jövőjével kapcsolatos pletykák már május óta keringenek, amióta legalább két másik, meg nem nevezett csapattal is megkezdte a szerződéstárgyalásokat, miközben nyitva tartotta az ajtót a Toyotával való hosszabbítására is. A MARCA értesülése szerint a Prodrive lesz a következő csapata, ahol jövőre a Tereprally vb riválisával, Sébastien Loebbel fog összeállni.
„Ma hatodszor nyertük meg a Baja Aragónt, és vezetjük a világbajnokságot. Tényleg nagyon boldog vagyok, és egy ponton nagyon szomorú is, mert ez lesz az utolsó futam számomra a Toyotával Baján” – mondta Al-Attiyah. „Ilyen az élet, és sok szerencsét kívánok a csapatnak a jövőre nézve.”
Al-Attiyah 2016-ban csatlakozott a Toyota Gazoo Racinghez, és hat győzelemmel rögtön megnyerte a vb elődjének számító Tereprally Világkupát. A következő évben feladta az első Dakarját egy Hiluxszal, viszont azóta soha nem végzett a második helynél rosszabbul az összesítésben, 2019-ben, 2022-ben és 2023-ban pedig megnyerte a versenyt. Tavaly az első Tereprally-világbajnokságot is megnyerte a Toyotával.
Al-Attiyah idén a vb-t és a világkupát is vezeti. Előbbiben két győzelmet szerzett a Dakaron és a Sonora Rallyn, míg az utóbbi sorozatban diadalmaskodott a Saudi Baja, a Katar Baja és a Baja Aragón futamokon, míg az Italian Baján második lett.
A Toyotával elért sikerei ellenére Al-Attiyah nyitott arra, hogy csatlakozzon egy fejlődő csapathoz, hogy segítse őket az előrelépésben. Ez már a vb zárófutamán, októberben Marokkóban megkezdődhet. Bár a Toyota jelenleg egyeduralkodó a tereprallyban, az olyan csapatok, mint a Prodrive és az újonc M-Sport Ford remélik, hogy végre letaszíthatják a japán gyártót a trónról.
Jelenleg a Prodrive a Toyota fő ellenfele, mivel ők fejlesztették és versenyeztetik a Huntert a Bahrain Raid Xtreme név alatt. A BRX a Sonora Rally katasztrofális eredménye után elvesztette a Bahrein Mumtalakat Holding Company pénzügyi támogatását, ami megakadályozza Loebet abban, hogy Al-Attiyah-val versenyezzen a Desafío Ruta 40-en, mivel Marokkóra és a Dakarra koncentrálnak. A MARCA szerint Al-Attiyah érkezése a finanszírozásra is megoldást jelentene, mivel a Hunter a hattyúdalára készül, mielőtt a Prodrive 2025-ben a Daciával társulna.
Kérdés, hogy Al-Attiyah 2025-től hogyan folytatná amennyiben valóban a Prodrivehoz igazol. A Dacia eddig Loeböt és Cristina Gutiérrezt jelentette be, viszont az is elképzelhető, hogy Nasser Al-Attyiah kedvéért egy harmadik autót is indítanak.
A Ford kapcsolatot sem lehet elvetni, a katari a rally-világbajnokságon 2014-ben és 2015-ben is sikeres volt a Fiestával, az M-Sportnak pedig jól jönne egy nagy név a tereprallyban is. Amennyiben az új Ranger ígéretesen mutatkozik be a jövő évi Dakaron, Al-Attyiah 2025-ben akár náluk is kiköthet.