Csupán egy alkalommal látogatott a WRC mezőny abba az országba, ahol a versenyzőknek külön rendszámot adtak a szervezők: Kínába, 1999-ben.
Kína csak egyetlen egyszer tudott a WRC naptárba kerülni, az 1999-es éveben is elsősorban politikai és gazdasági okokból került a naptárba, semmint sport szempontból.
A szeptember 17-19. között megrendezett verseny azonban így is örök nyomot hagyott a WRC történelmében.
A kínai szervezők nagyszerű munkát végeztek a Huairou központú verseny esetében, hiszen a verseny szervezéssel nem volt probléma, sőt a célceremóniát a világ egyik leghíresebb helyén, a Kínai Nagy Fal tövében tartották. A problémát leginkább a közúti forgalomban való közlekedés jelentette.
Az útvonal nagyon változatos volt, a szakaszokon elért átlagsebesség igen széles skálát mutatott. A 22 szakasz között volt olyan, ahol 124.1 km/h volt az átlagsebesség, de akadt olyan is, ahol még a 605 km/h-s átlagot sem sikerült elérni, pedig a gyorsasági nem szuperspeciál szakasz volt.
A verseny azonban nemcsak a Kínai Nagy Fal miatt maradt emlékezetes, hiszen különböző okok miatt a szervezők a versenyzőknek egyedi rendszámot adtak, gyakorlatilag, ami a rajtszámuk alapján létrehozott háromjegyű szám volt-
Colin McRae, a Ford akkori versenyzője így a 7-es rajtszám után a 007-es rendszámot kapta.
Sajnálatos, hogy a Ford számára az egyik legrövidebb verseny volt ez, hiszen McRae és csapattársa, Thomas Radström is már az első gyorsaságin, 2 km után kiesett, mivel a Ford Focus WRC felfüggesztése eltört.
A versenyt végül a francia Didier Auriol és Denis Giraudet nyerte Toyota Corolla WRC-vel.
A kínai WRC futam 2000-ben már nem került megrendezésre, anyagi problémák miatt.
2016-ban ismét megpróbálták megszervezni, azonban végül törölni kellett, mivel a verseny pályáinak környékén az időjárás komoly károkat okozott.