Szombaton megrendezték a Red Bull Formula Nürburgringet, melynek keretében Sebastian Vettel ismét pályára gurulhatott egyik legeredményesebb autójával a Nordschleifén. A bikások gépein kívül Williamst és Ferrarit is láthatott a közönség, többek között Niki Lauda fia is beszállt édesapja egykori kocsijába.
Eljött a Red Bull várva várt nagy napja, ugyanis ezen a hétvégén rendezik a Nürburgringi 12 órás versenyt. Ennek felvezetéseként pedig megtartották a Red Bull Formula Nürburgring elnevezésű eseményt, melynek keretében hosszú idő után először Forma–1-es autók mentek a Nürburgring Nordschleifén, ahol egyébként 1976-ban rendeztek utoljára F1-es versenyt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az esemény legnagyobb sztárja Sebastian Vettel volt, aki tavaly vonult vissza a sportágtól, de azért a versenyzéstől nem szakadt el teljesen. Év elején szokás szerint részt vett a Bajnokok Tornáján, ott volt a Goodwoodi Sebességfesztiválon, emellett ott volt Daniel Ricciardo silverstone-i tesztjén. Most pedig ismét beült abba az autóba, amellyel máig tart egy rekordot.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az RB7-esről, vagyis a Red Bull 2011-es gépéről van szó, amellyel pályafutása második világbajnoki címét szerezte. Futamgyőzelmek számában nem ez, hanem a két évvel későbbi volt a legsikeresebb Red Bullja, de azóta Max Verstappen mind az egy évben elért tizenhárom diadal, mind a sorozatban aratott kilenc győzelem rekordját megdöntötte. Ahhoz viszont mostantól minden hátralévő időmérőn pole pozíciót kell szereznie, hogy Vettel 2011-ben elért tizenöt pole pozíciós csúcsát átadja a múltnak.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„A hang lenyűgöző, és szerencsére még mindig beférek az ülésbe – fogalmazott Vettel még pénteken, amikor először kipróbálhatta az autót. – Az eredeti, 2011-es ülést használom, amire nagyon büszke vagyok, hiszen ezek szerint még nem híztam meg. Vezetés közben azonnal visszatért az érzés. Ez az autó persze még egy kicsit kisebb, mint a maiak, így könnyebb és mozgékonyabb is.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Nem a négyszeres világbajnok volt az egyedüli, aki az RB7-est vezethette: a Red Bull történetének első dobogóját megszerző David Coulthard is autóba ült, miután az eredetileg nevezett Daniel Ricciardo Zandvoortban kéztörést szenvedett. Csapattársa, Cunoda Juki viszont valóban ott lehetett az eseményen, de ő nem F1-es kocsit, hanem egy Honda NSX GT3-ast vezetett.
Nem a Red Bullé volt az egyetlen régi Forma–1-es autó, amelyet a helyszínen lévők megcsodálhattak. Ralf Schumacher például a Williams 2003-as autóját, az FW25-öst hajtotta meg, amellyel az Európa és a Francia Nagydíjat is megnyerte abban az évben, csapata pedig a második helyet szerezte meg a konstruktőri tabellán. A grove-i istálló azóta sem emelkedett ilyen magasságokba.
Rajta kívül két korábbi F1-es versenyző volt még jelen. Patrick Friesacher a NASCAR-ban látott Toyota Camry volánja mögött ült, Gerhard Berger pedig egykori Forma–1-es Ferrariját vezette. A tízszeres futamgyőztes a maranellóiak utolsó V12-es F1-es autójával, az F1-412 T2-essel bemutatózott, amellyel 1995-ben hatszor is a harmadik helyen futott be.
Nem ő volt azonban az egyetlen, aki Forma–1-es Ferrarival ment ki a pályára. Mathias Lauda, a háromszoros világbajnok Niki szintén autóversenyző fia ugyanis édesapja egykori 312 B3-asával szórakoztatta a közönséget. A néhai osztrák pilóta 1974-ben két futamgyőzelemig jutott ezzel a versenygéppel, vagyis nem arról az autóról van szó, amellyel két évvel később ugyanott életveszélyes balesetet szenvedett.