Nem ilyen kezdésre számított az USA Nagydíjra új fejlesztéseket hozó Aston Martin, amely gyakorlatilag a teljes hétvégéjét kukázhatja a pénteki nap után.
Hiába vitte új padlólemezt, diffúzort, motorborítást és beam winget tartalmazó idei utolsó nagy fejlesztési csomagját az USA Nagydíjra, az Aston Martin csúnyán leszerepelt az időmérő edzésen, és mindkét autójával már a Q1-ben kiesett. Ez Fernando Alonsóval először fordult elő az idén, sőt, a kétszeres világbajnok első alkalommal nem került be a legjobb 10-be 2023-ban.
A csapat már a szabadedzésen jelentős hátrányba került, mivel Lance Stroll autóján fékprobléma lépett fel (Pedro de la Rosa a spanyol DAZN műsorában azt mondta, hogy ez nincs összefüggésben az új fejlesztésekkel), így a kanadai mindössze néhány kört tett meg, de Alonso autóját is át kellett nézni, ezért ő is időt veszített, ami korántsem volt ideális, lévén ez az egyetlen edzés állt a csapatok rendelkezésére az időmérő előtt. A 42 esztendős veteránnak ráadásul az utolsó Q1-es körét nem sikerült megfelelően előkészíteni, mert csapata túl későn küldte ki, de a spanyol szerint nem ez volt a fő probléma.
„Ez volt a maximum. A kivezető kör nem volt ideális, különösen, ami a forgalmat illeti, nagyon rosszul lett menedzselve, azt hiszem, egy másodperccel a leintés előtt szeltem át a célvonalat. Túl közel volt az előttem levőkhöz a kör kezdetén, de a kör rendben volt – értékelt. – Meglátjuk, hogy jó lesz-e a sprint, mert a nagydíjra most nagyon hátrányos helyzetbe kerültünk. Túl sok volt az ismeretlen azzal kapcsolatban, hogy miként működtessük az új csomagot az autón, ezért kissé vakon vágtunk neki az időmérőnek, az eredményt pedig látjuk.”
Persze a sprintre újabb időmérőt rendeznek, így a szombati napja még jól is alakulhat az Aston Martinnak, de az autón már nem lehet változtatni, ami megköti a kezüket. Alonso szerint ezért leginkább tesztelésre fogják használni a hétvége hátralevő részét. „Most már semmit sem tehetünk, parc fermében vagyunk, úgyhogy ezt a hétvégét a jövő évre való tesztelésre is használjuk, még ha ez fájdalmas is. Meglátjuk, mit tudunk tanulni a hátralevő pályára lépések során.”
A Q1-ben zsinórban ötödik alkalommal kieső Lance Stroll ezúttal nem volt feldúlt, mint Katarban, és tudomásul vette, hogy egyszerűen nem volt meg a tempójuk. „Nem éreztem rossznak az időmérőt, sőt, valójában jónak éreztem az autót, és még a kihagyott szabadedzés ellenére is gyorsan felvettem a ritmust, egyszerűen csak nem voltunk elég gyorsak” – nyilatkozta.
Könnyen lehet, hogy az Aston Martin már ezen a hétvégén el fogja veszíteni a konstruktőri 4. helyet a tőle mindössze 11 pontos lemaradásban levő McLarennel szemben, és a két csapat formáját elnézve nem látszik, hogy miként tudna a szezon hátralevő részében visszavágni a megtáltosodó wokingiaknak.