back to top
2024. november 22. 09:16

KezdőlapF1Verstappen pole-t szerzett, az Aston Martin feltámadt a brazíliai Armageddon árnyékában

Verstappen pole-t szerzett, az Aston Martin feltámadt a brazíliai Armageddon árnyékában

-

Ismét sprinthétvégét rendeznek a Forma-1-ben, így már pénteken sor került a Brazil Nagydíj időmérő edzésére, amelyet Max Verstappen nyert meg Charles Leclerc előtt, miközben az Aston Martin története legjobb időmérőjén van túl.

Az első és egyetlen szabadedzés után az időmérővel folytatódott a Brazil Nagydíj hétvégéje, és miután a tréningen három pilóta is lassúdefektet kapott, az időmérő előtt a Pirelli megkérte az FIA-t, hogy takaríttassa le a pályát, miután az a szokottnál piszkosabb volt, és több helyen törmelék hevert rajta. Emiatt az időmérő edzés 15 perccel később kezdődött a tervezettnél, aminek az időjárás miatt döntő jelentősége lehetett, hiszen fenyegetően közeledett az eső.

„Majdnem lefejezett a törmelék” – döbbenetes felvételek a brazíliai F1-es időmérő utáni viharról

Az FIA előrejelzése 60%-os valószínűséggel jósolt csapadékot a Q1-re, ezért aztán mindenki a lehető leghamarabb fel akart iratkozni a tabellára. Ez sikerült is mind a 20 versenyzőnek, és meglepetésre a kieső helyeken a Hülkenberg, Sainz, Leclerc, Pérez, Sargeant, Csou sorrend alakult ki. Ám amint a két vörös autó feltett egy új lágy szettet, sikeresen az élmezőnybe katapultálták magukat (Leclerc egyenesen az első helyre, ahonnan Lando Norrist taszította le).

Hamarosan azonban nyilvánvalóvá vált, hogy nem lesz elég két lövés, és az élen álló Leclerc-en és a második szettjén második helyre felkapaszkodó Oscar Piastrin kívül mindenki jönni fog harmadjára is, hogy bebiztosítsa a továbbjutást. Noha a végére egy kicsit elkezdett cseperegni az eső, a harmadik mért körökre is száraz pályán került sor, végül pedig a két AlphaTauri, a két Alfa Romeo és Logan Sargeant búcsúzott.

A Q1 végeredménye:

Habár vészjósolóan borús volt az ég és a távolban egyértelműen esett, a Q2 elején a Haas annyira magabiztos volt azt illetően, hogy nem lesz eső, hogy mindkét autójával a garázsban maradt. Nekik lett igazuk, 8 perccel a vége előtt mindketten feliratkoztak a tabellára, miközben a többiek már a második mért körükkel érkeztek.

Akárcsak a Q1-ben, a különbségek most is elképesztően kicsik voltak a szezon 4. legrövidebb (időtartamot tekintve a 2.) körén, így az olyan hibák, mint amilyet például Lewis Hamilton elkövetett az első mért körében, mind felnagyítódtak. A hétszeres világbajnok a négyes kanyar kijáratán csúszott meg (hasonlóan ahhoz, ahogy nem sokkal később Verstappen), és bár ezzel együtt is továbbjutott volna, a hajrában javított, és előrelépett a 6. helyre.

A két Haas lendülete a Q1 után elfogyott, így a két Alpine-nal karöltve mindketten kiestek, míg az utolsó helyet a 4-es kanyar kiszélesítése miatt a körét elveszítő Alex Albon bérelte ki. A Q3-at a McLarenek és a Red Bullok várhatták a legoptimistábban, de a Q2 alapján Fernando Alonsónak is lehetett keresnivalója.

A Q2 végeredménye:

A Q3 kezdetére olyan fekete lett az ég, mintha az armageddon közeledne Interlagos felé, ezért mind a 10 autó azonnal kiment. Charles Leclerc-nek azt mondta a mérnöke a rádióban, hogy a 12 perces edzésszakasz 7. percére érkezik meg az eső, ami végül be is következett.

Előbb azonban mind a 10 versenyző elmehetett egy mért körre, de csak 9-en fejezték azt be, Oscar Piastri ugyanis hibázott a 3. szektor elején és kicsúszott a fűre, tönkretéve ezzel a mögötte érkező Sergio Pérez körét. Ezzel az ausztrál a 10., a mexikói pedig a 9. rajtkockát szerezte meg, miközben csapattársa, Max Verstappen 1:10.727-es idővel 3 tizedet adott a második helyet megszerző Charles Leclerc-nek.

Mögöttük az Aston Martin kibérelte a második rajtsort, ami a csapat történetének legjobb időmérős eredménye azok után, hogy az elmúlt futamok mélyrepülését követően már mindenki temette őket. Lance Stroll ráadásul megelőzte Fernando Alonsót.

A harmadik sor a Mercedesé lett, majd jött Norris és Sainz. A McLaren britje ismét csalódott lehet, hiszen ebben az időmérő edzésben is sokkal több volt a számára, na meg persze a teljes csapatnak.

Miközben a versenyzők visszatértek a bokszba, a pálya éjszakai sötétségbe borult, majd hamarosan elkezdett szakadni az eső és bibliai méretű vihar érte el a pályát, így több mint 4 perccel a vége előtt piros zászlóval leintették az időmérőt. Ezután a top 3 interjúját már zárt térben kellett megtartani, ahová kintről beszűrődtek a hatalmas mennydörgések.

Az időmérő után még több vizsgálatot is le kell folytatnia a felügyelőknek, de az első néhány helyezést ez nem befolyásolja. A legelőkelőbb helyen záró vizsgált pilóta George Russell, akinek azért kell majd felelnie, mert a Q1-ben nem húzódott le eléggé a bokszkijáratban, amikor lassan haladva helyett hagyott maga előtt a felvezető körére.

A Brazil Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

Friss