Az FIA bejelentette, hogy elutasítja a Haas felülvizsgálati kérelmét az USA Nagydíj kapcsán. A szövetség nem találta relevánsnak és újnak az amerikai istálló által benyújtott bizonyítékokat.
Szerdáról csütörtökre halasztották a Haas felülvizsgálati kérelmével kapcsolatos meghallgatást. Mint ismert, az amerikai csapat azt szerette volna elérni, hogy a negyedik Sergio Pérezt, a hetedik Lance Strollt, a kilencedik Alexander Albont, valamint a tizedik Logan Sargeantot egyaránt büntessék meg a szerintük szükséges mértékben, amivel Nico Hülkenberg a tizenegyedikből a hetedik pozícióba került volna.
Az alapot az adta, hogy a Haas szerint mind a négy versenyző többször is kiszélesítette a pályát a 6-os kanyarban. Közülük egyedül a thai pilótát büntették meg, így a felülvizsgálati kérelem az erről szóló dokumentumra, valamint a hivatalos végeredményre vonatkozott. A bizonyítékok pedig minden esetben a fedélzeti kamerás felvételek voltak, amely a Haas szerint akkor még nem állt a sportfelügyelők rendelkezésére.
A meghallgatáson a Haas és az USA Nagydíj sportfelügyelői mellett természetesen az FIA, valamint a vizsgált versenyzők csapatainak, vagyis az Aston Martinnak, a Red Bullnak és a Williamsnek a képviselői is jelen voltak. Rajtuk kívül a Ferrari és a McLaren is delegált egy-egy embert: mindkét istálló külön engedéllyel vett részt az online meghallgatáson mint közvetetten érintett fél.
A Haas képviselői az egy héttel későbbi Mexikóvárosi Nagydíj hétvégéjén elhangzottakkal érveltek. Állításuk szerint Niels Wittich versenyigazgató, illetve Nikolasz Tombazisz, az FIA együléses bizottságának elnöke többször is arra tett utalást, hogy a kérdéses 6-os kanyarban „nem voltak ideálisak” a pályaelhagyást érintő vizsgálatok körülményei.
Kettővel ezelőtti futam eredményét formálná teljesen át utólag a Haas
Ezzel szemben Andy Stevenson, az Aston Martin sportigazgatója kijelentette, hogy a bizonyítékok nem újak, hiszen a fedélzeti kamerás felvételek már korábban is rendelkezésre álltak, ráadásul az FIA már korábban leszögezte, hogy nem ez alapján fogják megítélni a pályaelhagyásokat. Hozzátette, hogy Stroll esetében óvást kellett volna benyújtaniuk, hiszen a kanadai versenyzőt még csak nem is vizsgálták, a felülvizsgálati kérelemnek pedig egy konkrét határozatra kell irányulnia.
A Red Bullnál hasonló szerepkört betöltő Jonathan Wheatley egyetértett kollégájával, hiszen Pérez hasonló cipőben járt, emellett hozzátette, hogy a Mexikóban elhangzottak nem relevánsak. David Redding, a Williams csapatmenedzsere osztotta ezeket a véleményeket, a Ferrari és a McLaren képviselője pedig semmit nem kívánt hozzáfűzni.
Andrea Fioravanti, a Haas külső jogi tanácsadója még egyszer leszögezte, hogy a bizonyítékok akkor nem álltak a csapat rendelkezésére. A sportfelügyelők az idei szezon korábbi eseteit is megvizsgálták, és megállapították, hogy a körülményeknek „magas lécet” kell megugraniuk ahhoz, hogy elfogadják a felülvizsgálati kérelmet.
Mindez ebben az esetben nem történt meg, ugyanis a sportfelügyelők elutasították a Haas kérelmét. A bizonyítékokat ugyanis újnak és relevánsnak sem minősítették, mivel egyrészt már a futam során rendelkezésre állt, másrészt a pályaelhagyást a CCTV kamerák felvételei alapján ítélik meg, csak éppen annál a kanyarnál nem látszott a csúcspont. Ráadásul Albon esetét leszámítva úgy ítélték meg, hogy a bizonyítékok nem is jelentősek, mivel a kérelem nem egy döntésre, hanem a végeredményre vonatkozott. A dokumentum végén ugyanakkor leszögezik, hogy a következő szezonra megoldást kell találni erre a problémára.