Érdekes statisztikai adat került elő a São Pauló-i Nagydíj hétvégéjéről. Először fordult elő ugyanis, hogy a sprintfutamon több előzés volt, mint a körülbelül háromszor olyan hosszú főversenyen.
A Forma–1 2021-ben vezette be a sprintfutamot. Miután akkor és tavaly három, idén pedig már hat hétvége zajlott ilyen formátumban, a történelem során eddig tizenkét „kisdíjat” rendeztek. Legutóbb Brazíliában került sor ilyesmire, és a São Pauló-i Nagydíj hétvégéjén olyasmi történt, amire az előző tizenegy alkalom egyikén sem volt példa.
A vasárnapi versenytáv körülbelül háromszor olyan hosszú, mint a szombati, így nem meglepő, hogy eddig mindig a hétvége zárónapján volt a több előzés. Így volt ez Bakuban (20/23), Spielbergben (46/63), Spa-Francorchamps-ban (13/75), Loszailban (31/48), valamint Austinban (19/47) is, ám Interlagosban megtört a jég.
A Racingpass.net kiszúrta, hogy a brazíliai hétvégén átbillent a mérleg nyelve, és azok után, hogy a sprinten 35 előzés volt, másnap ez a szám 25-re csökkent. A különbséget jól mutatja, hogy vasárnap a 9. körben volt az első pozíciócsere, ráadásul az is a rajtbaleset és a piros zászló miatt lekörözött Daniel Ricciardo és Oscar Piastri között történt. A sprintfutamon ellenben már tíz helycsere is történt a verseny ezen szakasza előtt.
Persze a számok valójában csak igazolják a látottakat: a sprintfutam a szezon egyik legeseménydúsabb szombati versenye volt, míg a másnapi viadalról az újraindítástól számítva hosszú távon talán csak Fernando Alonso és Sergio Pérez csatája marad meg sokak emlékezetében. Hogy ennek mi volt az oka, az egy nehéz kérdés: ami az időjárást illeti, a rajtok pillanatában 52, illetve 47 fok volt az aszfalt hőmérséklete. Emellett az üzemanyagszintek közötti jelentős eltérést is elő lehet venni, de ez nyilvánvalóan minden sprinthétvégén fennáll.
Miért nem csinálta Pérez ugyanazt, mint Alonso kettejük nagy csatája alatt?
A pilóták közül szombaton Alonso, vasárnap Pérez előzött a legtöbbet, mindketten 5-ig jutottak ebben a kategóriában. És hogy kik voltak a dolog rosszabbik végén? Nos, a sprinten a két Haas mellett hatszor is elmentek, a főfutamon pedig Lewis Hamilton ötször is pozíciót vesztett, miután a Mercedes végig szenvedett a versenyen.
A teljes szezont illetően Pérez vezeti az előzési ranglistát 80-nal, őt George Russell és Lando Norris követik 62-vel, illetve 60-nal. Ugyanakkor ez sokkal inkább szégyen, mintsem dicsőség a mexikói pilótára nézve, hiszen ez a szám azért ekkora, mert az időmérőkön jó néhány alkalommal alulteljesített, és ezt a versenyeken kellett kompenzálnia, már amennyire lehetett. Az ellenkező előjelű tabella élén Nico Hülkenberg áll 91-gyel, megelőzve Valtteri Bottast (87) és Kevin Magnussent (85).